اخبار نساجی

واردات بی‌رویه صنعت نساجی گیلان را دچار رکود کرد

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان:

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دلق پوش با بیان اینکه واردات بی‌رویه صنعت نساجی گیلان را به خاک سیاه نشاند گفت: گره‌هایی که در حوزه تولید و اشتغال وجود دارد باید اندیشمندانه باز شود.

«فرهاد دلق‌پوش»  در بازدید اصحاب رسانه از واحد تولیدی ایران برک با بیان اینکه نظام با وجود تمام مشکلات و تحریم‌های ظالمانه ای که وجود داشته تاکنون از حوزه تولید پشتیبانی‌های خوبی به عمل آورده است گفت: گیلان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد اما باید این داشته‌ها را به نحو مطلوب و در مسیر درست مدیریت کنیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری به حوزه تولید و اقتصاد توجه ویژه‌ای دارند ابراز داشت: بدون شک این همکاری‌ها، هم افزایی‌ها و مشارکت‌ها است که می‌تواند مشکلات را حل کند بنابراین باید گره‌های کوچکی که در واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان انباشته شده، باز شود.

وی سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: بی‌مسئولیتی‌ها باعث شده با حجم زیادی از مشکلات و موانع در حوزه تولید و صنعت استان گیلان مواجه باشیم از سویی صنایع نساجی از مزیت‌های گیلان به شمار می‌رود به طوری که حتی در سابق، تولیدات استان به کشورهایی مانند آلمان انگلیس و ایتالیا صادر می‌شد.

دلق‌پوش ایجاد یک زنجیره تولید تأمین مواد اولیه تا بازار و کسب و کار را برای جهش و افزایش تولید ضروری خواند و گفت: متاسفانه در دهه هشتاد و به علت اتخاذ یکسری سیاست‌های اشتباه شاهد واردات بی‌رویه پوشاک از چین بودیم که باعث شد صنعت نساجی ما به خاک سیاه نشسته و عملا قدرت رقابت خود را از دست بدهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه این سازمان از هر تفکری که تحول ایجاد می کند استقبال به عمل می آورد اظهار داشت: گره‌هایی که در حوزه تولید و اشتغال وجود دارد باید اندیشمندانه باز شود از طرفی همه می دانیم که شرکت ایران برک، یک آبرو، برند و یک هویت برای ماست.

دلق پوش تقویت ظرفیت‌های ساخت داخل و جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود را نیز لازمه شعار جهش تولید دانست و ابراز داشت: برای پیشرفت در حوزه تولید و صنعت باید تولیداتمان دانش بنیان، صادرات محور و رقابتی باشند و این هدف بدون تدوین یک برنامه استراتژیک میسر نمی‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن اشاره به شرکت ایران برک با تاکید بر اینکه این واحد تولیدی باید بدهی‌های بانکی خود را به روز کرده و از انباشته شدن آن جلوگیری کند اضافه کرد: برای تقویت ماشین‌آلات و نوسازی تکنولوژی خطوط تولید در کارخانجات ایران برک برنامه خوبی داریم و از آن حمایت می‌کنیم.

دلق‌پوش ارائه تسهیلات ارزان قیمت خرید ماشین‌آلات، اعطای معافیت‌های گمرکی و پرداخت سرمایه در گردش را از جمله حمایت‌های سازمان صمت از واحد تولیدی ایران برک اعلام کرد و گفت: سال گذشته از محل رونق تولید بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان گیلان پرداخت کردیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×