اخبار نساجی

امتیاز بهره برداری و کشف معادن طلا در سودان به یک شرکت ایرانی اعطا شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

امتیاز بهره برداری و کشف معادن طلا در سودان به یک شرکت ایرانی اعطا شد

در حالی که معادن طلا و فلزات به اصلی ترین محل درآمد ارزی سودان تبدیل شده یک شرکت ایرانی موفق شد امتیازی برای کشف و بهره برداری از معادن طلا در این کشور کسب کند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”اهرام آنلاین”, منابع مرتبط به دولت سودان خبر دادند که در نشانه ای آشکار از نزدیکی روابط خارطوم و تهران امتیازی برای اکتشاف و بهره برداری از معادن طلای سودان به یک شرکت ایرانی اعطا شده است.

در حالی که پس از استقلال سودان جنوبی از سودان این کشور بیشتر درآمد های نفتی اش را که از مناطق جنوبی به دست می آمد از دست داده, دولت خارطوم تلاش می کند با جذب سرمایه گذاری های خارجی در معادن طلا از این فلز زرد رنگ برای بدست آوردن دلار های مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی استفاده کند. انتظار می رود طی سال جاری ۵۰ تن طلا حاصل سرمایه گذاری و استخراج در معادن طلای این کشور باشد که این میزان استخراج سودان را پس از آفریقای جنوبی و غنا در راس کشور های آفریقایی تولید کننده طلا قرار داده و در سطح جهانی بین ۱۵ کشور اول تولید کننده طلا قرار می دهد.

به گزارش این خبرگزاری مصری, دولت سودان به شرکت ایرانی معدن و فلزات برای اکتشاف و بهره برداری از معادن طلای سر شاخه های رود نیل در شمال خارطوم که بیشتر طلای این کشور از آنجا می آید مجوز اعطا کرده است.منابع نزدیک به دولت سودان بدون اظهار جزییات گفتند که عملیات اجرایی قرارداد امضا شده با شرکت ایرانی با فوریت آغاز خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس این گزارش, سودان به شرکت های دیگری از چین, روسیه, کشور های عربی و آفریقایی و حتی کشور های غربی مانند کانادا علیرغم تحریم های تجاری امریکا مجوز اکتشاف طلا اعطا کرده است.

با وجود نزدیکی روابط ایران و سودان و ملاقات های متعددی که بین روسای جمهوری دو کشور طی دو سال اخیر اتفاق افتاده تا کنون تعدادی اندکی شرکت ایرانی مرتبط با فعالیت های نفتی و پتروشیمی, وابسته به شرکت ملی نفت ایران, در سودان فعال بودند و این برای نخستین بار است که یک شرکت ایرانی خارج از زمینه نفتی در سودان سرمایه گذاری می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×