اخبار فرش ماشینی

صنعت نساجی را دریابید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نساجی

معاون صنایع و امور صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کشور ترکیه درآمد چند ده میلیاردی از پوشاک، منسوجات و محصولات چرم دارد که بی‌شک این صنعت سهم عمده‌ای در قرار گرفتن این کشور در بین ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا دارد.

علی کلانتری اظهار کرد: صنعت نساجی از قدیمی‌ترین صنایع موجود در جهان است و قدمت بسیار طولانی دارد و تاثیری که در پیشرفت صنعت و اقتصاد دنیا گذاشته و خواهد گذاشت اهمیت این صنعت را بیان می‌کند، به گونه‌ای که این صنعت به‌عنوان یک صنعت پایه شناخته می‌شود.

این مسئول ادامه داد: سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی دارای مزایای بسیاری است و این صنعت ارزش‌افزوده به نسبت بالایی تولید می‎کند و نسبت به سرمایه‌گذاری که در آن می‌شود اشتغال نسبتا بالایی را ایجاد می‌کند و در صورت تمرکز بر صادرات، ارزآوری مطلوبی دارد و همین مزایا باعث شده اکثر کشورهای در راه توسعه که اکثرا فاقد منابع معدنی و نفت و گاز نیز هستند، جهت ارتقا و رونق اقتصاد خود به سرمایه‌گذاری در این صنعت روی می‌آورند و کشور ترکیه با درآمد چند ده میلیاردی از پوشاک، منسوجات و محصولات چرم دارد که بی‌شک این صنعت سهم عمده‌ای در قرار گرفتن این کشور در بین ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا دارد.

کلانتری تصریح کرد: بر اساس گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی نیاز کشور در حال حاضر در حدود ۹ میلیارد دلار به انواع محصولات نساجی است که در بهترین شرایط حداکثر توان تولید داخل ۶.۵ میلیارد دلار است و در زمینه پوشاک، نخ و پارچه نیاز هر فرد در کشورهای جهان سوم و توسعه به طور متوسط ۲۰ متر طول در سال ارزیابی می‌شود.

وی افزود: با این مقیاس نیاز کشور با توجه به ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور در حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر خواهد بود که در بهترین شرایط ۵۰ درصد امکان تولید در کشور وجود دارد و با تبدیل واحد طول به وزن در حدود ۸۵۰ هزار تن برآورد می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون صنایع و امور صنعتی سازمان با اشاره به سایر موارد صنعت نساجی کشور خاطرنشان کرد: نیاز کشور به کت و شلوار ۲.۵ میلیون دست است که فقط یک‌پنجم آن می‌توان تولید داخلی آن را به‌وجود آورد و نیز در کشور تولید در زمینه نخ پنبه و به خصوص نخ فاستونی ظریف به شدت مورد نیاز است و لوازم جانبی تولید پوشاک مانند دکمه، چسب‌های نر و ماده، زیپ در داخل تولید نمی‌شود و یا میزان تولید آن‌ها بسیار ناچیز است و اگر در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری شود می‌توان جلوی واردات را گرفت و علاوه‌بر آن اشتغال داخلی ایجاد کرد.

وی یادآور شد: استان زنجان نیز به‌عنوان قطب صنایع نساجی در کشور مطرح است و در زمینه تکنولوژی مورد استفاده، پس از استان اصفهان رتبه دوم را دارد. گروه نساجی و پوشاک در استان جدود ۸۰ واحد فعال با اشتغال زایی بیش از پنج‌هزار نفر را شامل می‌‌شود و در صورت ایجاد زنجیره تکمیلی در استان، می‌توان اقتصاد استان را رونق بخشید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×