اخبار نساجی

امکان پرواز از ۱۶ شهر ایران به ۵ شهر عراق

 

امکان پرواز از 16 شهر ایران به 5 شهر عراق

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از رشد بالغ بر ۳۰۰ درصدی تعداد پروازهای بین ایران و عراق طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین مراد اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: براساس مفاد یادداشت‌تفاهم امضا شده بین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و عراق میزان ظرفیت و تعداد پروازهای شرکت های هواپیمایی ایرانی به کشور عراق از ۱۶ به ۶۷ پرواز در هفته افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: حاصل تفاهم‌ها و اقدام‌های کارشناسی صورت گرفته توسط سازمان هواپیمایی کشوری، افزایش ظرفیت پروازی و برقراری پرواز در مسیرهای مختلف ایران به عراق به صورت رفت و برگشت بوده است و همانگونه که شاهد هستیم طی مدت یکسال گذشته، بین دو کشور از ۲۴۰۰ صندلی پرواز به بیش از ۸۰۰۰صندلی در هفته افزایش یافت.

امکان پرواز از ۱۶ شهر ایران به ۵ شهر عراق

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و موسسات هوانوردی مسیرهای پروازی منتهی به بغداد، نجف، سلیمانیه، اربیل و بصره توسط ایرلاینهای داخلی را از نقاط تهران، تبریز، ساری، اصفهان، بیرجند، مشهد، شیراز، یزد، کرمان، کرمانشاه، بندرعباس، زاهدان، گرگان، سنندج، رشت و کیش اعلام کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا مسیرهای نجف-تهران، بغداد-تهران، نجف-مشهد، نجف-اصفهان مسیرهای پروازی شرکت هواپیمایی عراقی به ایران هستند.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر هشت شرکت هواپیمایی ایرانی شامل ایران ایر، ماهان، آسمان، کیش ایر، ایرتور، نفت، زاگرس و تابان به فرودگاههای نجف، بغداد و سلیمانیه پرواز برقرار کرده اند و یک شرکت هواپیمایی عراقی نیز به شهرهای تهران، مشهد و اصفهان پرواز هفتگی دایر کرده است.

پرواز شرکتهای هواپیمایی ایرانی به عراق تا سقف ۸۴ پرواز در هفته

به گفنه وی با بیان اینکه براساس توافقهای جدید صورت گرفته درباره تعیین فرکانس و تعداد پروازها بطور روزانه ظرفیت پروازی بین فرودگاههای دو کشور به شرکتهای هواپیمایی ایرانی تا سقف ۸۴ پرواز در هفته می توانند به فرودگاههای عراق پرواز برقرار کنند.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشور همچنین اظهار کرد: در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری بر مبنای سقف پروازی مذکور سهمیه هر شرکت هواپیمایی را مشخص و جدول پروازها را تنظیم و به شرکتها ابلاغ کرده است. بر این اساس شرکتهای هواپیمایی موظفند ضمن رعایت سهمیه تخصیص یافته مطابق آن برنامه پروازی خود را به فرودگاههای کشور عراق ارائه و اجرا کنند.

هشدار به حذف شرکتهای متخلف از مسیرهای پروازی

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری انجام به موقع پروازها و پرهیز از تاخیرهای پروازی با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در راستای ارائه خدمات مناسب به زائران را از شرکتهای هواپیمایی خواستار شد.

وی در پایان به شرکتهای هواپیمایی هشدار داد: در صورت بروز تاخیرهای طولانی در پروازهای عتبات، نبود پاسخگویی مناسب و ایجاد نارضایتی برای زائران همچنین تکرار تخلفات، سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تجدیدنظر در مجوزهای مربوطه، شرکت هواپیمایی متخلف را از مسیرهای مذکور حذف و شرکتهای هواپیمایی منظم را جایگزین خواهد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×