اخبار نساجی

میزان حاشیه سود اصناف نیازمند بازنگری است

رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان حاشیه سود اصناف را نیازمند بازنگری دانست و گفت: قیمت گذاری در هیات عالی نظارت باید مطرح و برنامه اقتصاد مقاومتی در این زمینه لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، محمد حسن نکویی مهر روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی روسای اتاق های اصناف مراکز استان های سراسر کشور که به منظور بررسی برنامه های اتاق اصناف ایران در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی برگزار شد، با بیان اینکه باید مشکلات اصناف اولویت بندی شود، افزود: باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی عمل و آن را پایه گذاری کرد و مشکلات اساسی را در اولویت کاری قرار دهیم.

وی با تاکید بر ارتقای جایگاه علمی اصناف اظهار داشت: برای ارتقای جایگاه علمی اصناف به دنبال قرارداد و تفاهم نامه با مراکز علمی و مراکز فنی حرفه ای هستیم تا بتوانیم سطح علمی اصناف را افزایش دهیم.

نکویی مهر افزود: در بحث سرمایه در گردش واحدهای تولیدی صنفی نیز بین اصناف و صنعت تفاوت های زیادی ایجاد شده است و هیچ گونه تخفیفی چه در زمینه مالیات و چه در بحث هزینه حامل های انرژی و ارائه تسهیلات مناسب اصناف لحاظ نشده است و اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ایران نباید جدا از هم فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تامین بودجه اصناف باید در دستور کار قرار بگیرد، اظهار داشت: یک سوم بودجه اصناف که از درآمد حاصل از جرایم است باید به اتاق اصناف داده شود که پیگیر این مسئله هستیم.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان همچنین با تاکید بر ارتقای سطح علمی و عملیاتی نسل جوان که قرار است وارد بازار کار شوند، گفت: تمام اتاق های اصناف مراکز استانها باید با تعامل با مراکز فنی و حرفه ای سعی در ایجاد این مراکز زیر نظر اتاق های اصناف برای آموزش نیروهای جدید داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×