اخبار فرش ماشینی

گلایه دبیر انجمن صنایع نساجی: دولت فکر می‌کند با لغو تحریم‌ها می‌تواند مشکلات تولید را حل کند!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

گلایه رئیس‌زاده از برخی اقدامات نادرست و ضدتولیدی دولت یازدهم؛ هیچکدام از مشکلات تولید و صنعت کشور ربطی به تحریم‌های خارجی ندارد.

محمد مهدی رئیس زاده، دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: در حال حاضر بزرگترین مشکل صنعت ما و در حقیقت اولین مشکل حاد همه صنایع، کمبود سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی است. البته پیش از آن باید گفت که بزرگترین مشکل مربوط به رکود بازار است که نسبت به سال گذشته عمق بیشتری پیدا کرده و قدرت خرید مردم نیز پایین آمده است.

حق بالای سهم تأمین اجتماعی به تولید فشار زیادی وارد می‌کند

وی با بیان این مطلب که سهم پوشاک در سهم خانوار کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: بخش دیگری از مشکلات، تصیمات سیاسی دولت است مثل مالیات ارزش افزوده که بد اجرا می شود و یا حق بالای سهم تامین اجتماعی که به تولید فشار می آورد و همه این مسائل متوجه تولید است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تأکید کرد: اتخاذ سیاست‌های اقتصادی در زمان نامناسب مشکلات زیادی را برای بخش تولید ایجاد کرده، به طور مثال مالیات ارزش افزوده چیز خوبی است اما نه در زمان رکود، که مثلا به تولید کنده بگوییم ۹ درصد مالیات ارزش افزوده خود را باید نقد پرداخت کنید زیرا خزانه خالی است.

رئیس زاده گفت: سیاست های انقباضی برای کنترل تورم نیز موجب تعمیق رکود می شود و اگر این روند ادامه پیدا کند عاقبت خوبی نخواهد داشت.

باید برای مشکلی راه حل پیدا کنیم که مسبب آن دولت است

وی افزود: در حال حاضر در کشور ما تنها کنترل تورم مورد نظر است، البته هدفمندی یارانه‌ها و نحوه اجرای آن هم تأثیرات بد زیادی را برجای گذاشته است.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی در صنایعی مانند نساجی این است که ما باید برای مشکلی راهکار پیدا کنیم که دولت مسبب آن است که این مشکل رکود است.

دبیر انجمن صنایع نساجی به نسیم اضافه کرد: توصیه ما این است که برای خروج از رکود صنایع کوچک حمایت شوند زیرا اشتغال در این صنایع کوچک است نه در صنایع بزرگی مثل ماشین سازی یا فولاد. صنعت نساجی هم شامل صنایع کوچک است.

در همه دنیا این صنایع کوچک هستند که زیر چتر دولت قرار دارند

وی تصریح کرد: در صنایع کوچک مثل نساجی طبق آمار به ازای هر شغل حدود ۳۰ یا ۳۵ میلیون هزینه و سرمایه لازم است در صورتی که در صنایع پیشران برای هر شغلی میلیاردها تومان سرمایه می‌خواهد .

رئیس زاده بیان داشت: در همه جای دنیا صنایع کوچک زیر چتر دولت هستند، زیرا می دانند اگر اشتغال از دست برود خسارتهای زیادی به اقتصاد وارد میشود.

وی گفت: این سیاست‌های غلط ربطی هم به تحریم ندارد.البته تحریم هم یک بخشی از مشکلات ما است اما نه همه مشکلات. اگر مذاکرات به نتیجه برسد چه اتفاقی می افتد؟ تا این رکود حل نشود موضوع تحریم تنها جنبه ایجاد فضای مثبت روانی دارد و هیچ تاثیری در اقتصاد نخواهد داشت.

سیاست‌های انبساطی را پیش بگیریم رونق ایجاد می‌شود

وی تأکید کرد: باید در اقتصاد عرضه را زیاد کرده و سیاست های انبساطی ایجاد شود، وقتی رونق ایجاد شود اشتغال ایجاد شده، افزایش مصرف و تقاضا هم ایجاد می شود و تولیدات جایگاه خودش را باز می‌یابد.

دبیر انجمن صنایع نساجی در پایان خاطرنشان کرد: در این میان مسائل فرهنگی هم جایگاه ویژه‌ای دارد، اگر مسائل فرهنگی ملاحظه نشود، این رونقی که باید به وجود بیاید در جهت حمایت از تولیدات خارجی به کار می رود، نه در جهت تولیدات داخلی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×