اخبار نساجی

اعلام آمادگی شماری از کارخانجات کشور برای استقرار در مهران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی مهران از اعلام آمادگی شماری از کارخانجات کشور برای استقرار در این منطقه خبر داد.

مهندس «علی طاووس‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ایلام، منطقه ویژه اقتصادی مهران در سال ۱۳۸۹ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از دولت تدبیر وامید نتیجه آن پیگیری‌ها قطعی و محدوده‌ای به وسعت ۸۳۴ هکتار در کنار بازارچه مرزی به این منطقه اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان این‌که احداث کارخانه‌ی تولید بلوک هبلکس با ظرفیت ۱۵۰ مترمکعب در یک شیفت کاری با اشتغال‌زایی ۲۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی در حال احداث است، تصریح کرد: دستگاه‌های مورد نیاز این کارخانه خریداری و آماده انتقال به منطقه است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال کارخانه فعالیت خود را آغاز کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی مهران گفت: این کارخانه یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و نخستین کارخانه این منطقه است که هدف از راه‌اندازی آن، صادرات بلوک سبک به کشور عراق است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طاووس‌نژاد با بیان این‌که منطقه ویژه اقتصادی مهران در ۸۳۴ هکتار زمین پیش‌بینی‌شده که مرحله نخست آن برای یک دوره ۱۰ ساله و با ۵۳۴ هکتار است که برای احداث کارخانه‌های صنعتی، کارخانجات حوزه گاز، پتروشیمی و کارخانه‌های سبک مانند کانی‌های غیرفلزی و نساجی در نظر گرفته‌ شده است.

وی یادآور شد: تاکنون شماری از کارخانجات و شرکت‌های تولیدی کشور هم‌چون شرکت طرح استریلیزه مواد غذایی، بلوک سبک، شرکت‌های عمرانی، کارخانه ساخت قطعات بتونی و پیش‌ساخته برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×