اخبار نساجی

مراقبیم اختیارات رئیس جمهور متزلزل نشود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مراقبیم اختیارات رئیس جمهور متزلزل نشود

 

احیای سازمان مدیریت با تعامل

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سعی می‌کنیم در احیای سازمان مدیریت، با تعامل نقطه نظرات دولت را مد نظر قرار دهیم تا آنچه اختیارات رئیس جمهور است متزلزل نشود.
غلامرضا تاجگردون، نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با فارس اظهار داشت: طرح احیای سازمان مدیریت در مجلس متوقف نشده و کمیسیون اجتماعی که کمیسیون اصلی بود، کلیات آن را تصویب کرده است.

وی افزود: کمیسیون‌های دیگر هم که به عنوان کمیسیون‌های فرعی، بررسی طرح احیای سازمان مدیریت را در دستور کار دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تاجگردون گفت: این طرح باید پخته شود و ما در حال بررسی هستیم.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه درباره اینکه پیش‌ از این در توجیه بررسی فوریتی طرح گفته شده بود که مجلس تلاش دارد تا دولت جدید با احیای این سازمان کار خود را آغاز کند، گفت: البته دولت جدید کارش را با احیای این سازمان شروع نمی‌کند، چون هنوز قانون آن مصوب نشده است؛ ولی پیش‌بینی ما این است که ظرف یکی دو ماه آینده قانون احیای این سازمان نهایی شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا دیدگاه مجلس در این طرح و نحوه احیای سازمان مدیریت، با نظرات دولت یازدهم مطابقت دارد یا خیر؟ اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم با دولت جدید هماهنگ باشیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و سعی می‌کنیم البته نه خلاف قاعده ولی با تعامل نقطه نظرات دولت را مد نظر قرار دهیم تا آنچه اختیارات رئیس جمهور است متزلزل نشود.

نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه درباره تشکیل کمیسیون کمیسیون مشترک بین مجلس و دولت درباره احیای این سازمان گفت: این کمیسیون تا کنون بین مجلس و دولت دهم تشکیل و چند جسله برگزار شده بود، قطعا با دولت جدید هم تشکیل می‌شود.

تاجگردون در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تشکیل این سازمان نیاز به قانون‌گذاری جدید ندارد و در قانون اساسی پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: تشکیل سازمان مدیریت نیاز به قانون جدید دارد چرا که اختیارات دولت در شورای عالی اداری عملا لغو شده است در نتیجه برای این کار نیاز به قانون داریم .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×