اخبار فرش ماشینی

صنعت تولید الیاف و نخ در ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صنعت تولید الیاف و نخ در ترکیه :: آخرین آمارها و شاخص های صنعتی نشان می دهد صنعت نساجی و پوشاک هنوز هم از مهمترین و قدرتمندترین صنایع کشور ترکیه به شمار می رود و دولت و مردم این کشور سودهای سرشاری را از سرمایه گذاری های خود در این بخش بدست می آورند. آمارها نشان می دهد در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۰ درصد از کل صادرات ترکیه به صنعت نساجی و پوشاک اختصاص داشته است. در ترکیه به طور کلی ۳۵ هزار واحد نساجی و پوشاک وجود دارد که ۲۲۰۰ شرکت از این تعداد در بخش تولید الیاف و نخ مشغول فعالیت هستند. این توجه ترکها به صنعت نساجی آنها را به یکی از مهمترین کشورهای جهان در این صنعت بدل کرده است. همانطور که می دانید ترکیه ششمین تولیدکننده بزرگ نساجی و پوشاک جهان و دومین تامین کننده بزرگ اروپاست.

همزمان با پیشرفت های چشمگیر ترکیه در بخش نساجی و پوشاک، بخش تولید انواع الیاف و نخ نیز در ترکیه گامهای بلندی را برداشته است و به خوبی توانسته نیاز شدید صنایع پوشاک و نساجی این کشور به مواد اولیه را پاسخگو باشد.

(جدول صادرات نخ و الیاف ترکیه تا سال ۲۰۱۱)

امروزه پنبه بیش از هر زمان دیگری یک کالای استراتژیک و البته حیاتی برای کشورهای دارای صنعت نساجی به شمار می رود. در حال حاضر ترکیه به یکی از مهمترین تولیدکنندگان پنبه در جهان تبدیل شده است.

طبق آمارها ترکیه با تولید ۵۷۰ هزار تن پنبه در سال ۲۰۱۱ در رتبه …

مشاهده متن کامل مقاله …

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×