اخبار نساجی

فاز دوم عسلویه در راه است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

فاز دوم عسلویه در راه است

وزیر نفت گفت: در گذشته و قبل از تحریم نفت ایران به کشورهای تحریم‌ کننده هشدار دادیم که آنها از این تحریم متضرر می‌شوند که متأسفانه اکنون مردم اروپا در فشار به سر می‌برند.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس؛ رستم قاسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی نفت ایران را تحریم کرده‌اند و خودشان متضرر شده‌اند گفت: ما بارها اعلام کردیم که کمبود نفت ایران در بازارهای جهانی اثر منفی بسیار زیادی را بر روی کشورهای تحریم‌کننده می‌گذارند و می‌تواند جو بازار را متشنج کند.

وزیر نفت تصریح کرد: امروز شاهد هستید کشورها و شهروندانی که به دنبال تحریم نفت ایران بودند علی‌رغم میل باطنی ما در مضیقه به سر می‌برند و ما علی‌رغم میل باطنی خود حاضر نیستیم که شهروندان اروپایی از این جهت دچار مشکل شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قاسمی خاطر نشان کرد: من به آنها می‌گویم این خواست دولت‌هایشان بود که آنها در مضیقه و سختی به سر ببرند و ما اگر می‌توانستیم کاری انجام دهیم که به آنها کمک شود حتما این کار را انجام می‌دادیم و به طور غیرمستقیم به آنها کمک می‌کردیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در ایران از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است اظهار کرد: پتروشیمی می‌تواند با مقداری سرمایه‌گذاری و همت به جایگاه بالاتری ارتقاء یابد به طوری که هم اکنون ظرفیت تولید پتروشیمی ۵۴ میلیون تن است و براساس برنامه پنجم باید این ظرفیت به ۱۰۰ میلیون تن برسد که امیدواریم با سرمایه‌گذاری مورد نیاز بتوانیم صنعت پتروشیمی خود را به رتبه اول در سطح منطقه ارتقاء دهیم.

رستمی قاسمی با اشاره به احداث فاز دوم عسلویه تصریح کرد: از سال‌های گذشته کارهای مطالعاتی بر روی فاز دوم عسلویه آغاز شد و با همت خوبی که دوستان ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی دانستند توانستیم بخش زیادی از زمین‌های تصرف شده را نیز آزاد کنیم که بر این اساس می‌توان با خط اعتباری چین و صندوق توسعه ملی این پروژه عظیم را هر چه زودتر در سال‌های آینده راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به فروش اوراق مشارکت در سال جاری گفت: خوشبختانه وزارت نفت با کمک دولت توانست به هدف خود در فروش اوراق مشارکت ریالی برای توسعه فاز‌های پارس جنوبی دست پیدا کند و این اوراق مشارکتی که هم اکنون در بانک ملی فروش می‌رود آخرین اوراقی است که امسال قصد داشتیم به فروش برسانیم و برای سال آینده نیز تصمیم‌های جدیدی داریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×