اخبار فرش ماشینی

صادرات ۹.۴ میلیون دلاری فرش به آمریکا

 

مجید عباسی روز شنبه خبر داد: در روزهای اخیر شاهد ارسال محموله های فرش دستباف از ایران به مقصد آمریکا به ارزش ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بودیم که بخش مهمی از این محموله را دستبافته های هنرمندان استان فارس تشکیل می دهد.

وی اظهار کرد: رفع محدودیت های ایجاد شده بر سر راه صادرات فرش ایران به آمریکا یکی از موضوع های مورد تاکید در مذاکرات با گروه ۱+۵ بود که با اجرایی شدن برجام، به این خواسته خود دست یافته ایم.

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس گفت: سال ها از بازار فرش آمریکا دور بوده ایم که این موضوع شناخت سلیقه روز مصرف کنندگان این کشور را دشوار می کند و از طرفی، کم رنگ بودن حضور فرش ایران در این بازار، عرصه را برای بازاریابی دیگر رقیبان هموار کرده بود.

عباسی گفت: با این وجود، فرش دستباف ایران به خاطر برخورداری از کیفیت بالا هرچند بهای تمام شده بیشتری نسبت به اقلام تولیدی سایر کشورها دارد اما هنوز از جایگاه و مشتریان خاص خود در بازار آمریکا برخوردار است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار کرد: مرکز ملی فرش ایران برای معرفی بیش از پیش فرش ایران، نمایشگاهی را امسال در آمریکا برپا خواهد کرد.

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت،معدن وتجارت فارس گفت:باهماهنگی صورت گرفته بایک مجله معتبر بین المللی، تبلیغات مرتبط با فرش دستباف این استان در این مجله انتشار می یابد.

وی ادامه داد: خبرنگاران خارجی مقیم ایران نیز در نیمه نخست امسال در قالب یک تور برای انعکاس توانمندی های استان فارس در زمینه فرش دستباف به این استان سفر می کنند.

عباسی در پاسخ به پرسشی درباره میزان صادرات فرش دستباف از استان فارس به خارج کشور در سال ۹۴ گفت: از آنجا که در اظهارنامه های صادراتی گمرک، استان صادرکننده حذف شده و صادرات این محصول تولیدی در فارس از سایر استان ها نیز انجام می شود، نمی توان آمار دقیق و واقعی از میزان صادرات فرش دستباف این استان ارائه کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×