اخبار فرش ماشینی

صادرات ۵۰۰ میلیارد ریالی فرش از آذربایجان‌شرقی

 

 

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش آذربایجان‌شرقی از صادرات فرش از استان به ارزش بیش از ۵۱۶ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال بدانیم.

احد هریسچیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، افزود: ۲۴۴ هزار و ۸۲۰ کیلوگرم وزن فرش‌های صادراتی استان در سال جاری است.

وی تشریح کرد: کیفیت فرش به دلیل رُکود بازار و بالا بودن قیمت تمام شده تولید کاهش یافته و تازمانی که کیفیت فرش افزایش نیافته و همین‌طور هزینه تولید کاهش نیافته است، این مشکلات پابرجاست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش آذربایجان‌شرقی یادآور شد: رتبه اول صادرکنندگان فرش در ایران به آذربایجان‌شرقی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به شهرستان‌های برتر استان در تولید فرش افزود: آذرشهر، مراغه، بناب، شبستر و مرند از شهرستان‌های توانمند آذربایجان‌شرقی در تولید فرش محسوب می‌شوند.

هریسچیان با بیان اینکه ۱۰درصد از قیمت فرش برای مواد اولیه و ۹۰ درصد بافنده دستمزد بافنده فرش است، گفت: آلمان، روسیه، اتریش، ایتالیا، انگلستان و چین از اصلی ترین کشورهای خریدار فرش آذربایجان‌شرقی هستند.

وی درباره مهم‌ترین دلایل عدم سفارش‌پذیری تولید فرش گفت: به دلیل فقدان کارخانه‌های متمرکز به هیچ وجه قابلیت سفارش پذیری برای تولید فرش امکانپذیر نیست، ضمن آنکه در حال حاضر تولید خانگی فرش و بافت فرش با سلایق بافندگان خانگی را باید از دیگر دلایل میسر نبودن پذیرش سفارش برای بافت فرش قلمداد کنیم.

هریسچیان از تشکیل میزگردی برای تقویت تولید فرش خبر داد و تاکید کرد: تشکیل میزگردی با حضور طراحان، رنگرزان، فروشندگان مواد اولیه و بافندگان از راهکارهای اندیشیده شده برای تقویت تولید و افزایش صادرات است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×