اخبار نساجی

۱۲۰هزار میلیارد ریال یارانه مصوب بخش صنعت پرداخت نشده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲۰هزار میلیارد ریال یارانه بخش صنعت هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش ایرنا، «سید شریف حسینی» روز شنبه در نشست هم اندیشی دانشجویان با نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: مجلس شورای اسلامی ۳۰درصد برای بخش تولید در یارانه ها مصوب می کند که از مجموع رقم مزبور برای بخش صنعت تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبرمعظم انقلاب ، صنعت موتور محرکه اقتصاد کشور است اما شرایطی که صنعت ما در آن قرار دارد ایده آل و خوب نیست؛ بخشی از این مساله به تحریم ها و بخش دیگر به مسایل داخلی برمی گردد.

حسینی اظهار کرد: انحراف ۴۶درصدی مورد بحث بانک مرکزی و وزارت کار سابق در دولت پیشین نشان می دهد که سیر سرمایه گذاری ها به جای تولید به سمت واسطه گری می رود و در وضعیت فعلی هم روال این چنین است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت کشور در این شرایط توان رقابتی ندارد؛ اگر عوارض هم برداشته و درها باز شود حمایت نکردن از صنعت باعث ایجاد شرایطی شده که خودروسازان داخلی توان رقابت با رقبای خارجی خود را ندارند.

این نماینده مجلس افزود: صنعت کشور در بخش هایی از جمله صنایع دفاعی رشد خوبی داشته اما در مجموع این بخش شرایط ایده آلی را ندارد.

وی ادامه داد: صنعت کشور نیاز به تزریق سرمایه در گردش از سوی دولت دارد؛ مجلس مصوبات خود در این بخش را دنبال می کند که امید می رود شاهد شکوفایی صنعت کشور باشیم.

حسینی درباره تعامل مجلس و دولت هم گفت: زمان کشور پیشرفت می کند که این دو هدفگذاری کرده و به سمت چشم انداز پیش روند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: هزینه ها و مدیریت هزینه ها در استان خوزستان بسیار بالاست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×