اخبار فرش ماشینی

ورود الیاف مصنوعی موجب پیشرفت صنایع نساجی زنجان شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 ورود الیاف مصنوعی موجب پیشرفت صنایع نساجی زنجان شده است

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: ورود محصولات جدید و الیاف مصنوعی موجب پیشرفت صنایع نساجی این استان شده است.

علی معومی افزود: با توجه به افزایش جمعیت و تمایل به استفاده از محصولات جدید و ورود الیاف مصنوعی، این صنعت در کل دنیا و به همین واسطه در ایران و این استان پیشرفت داشته است.

وی یادآورشد: هم اکنون این استان با دارا بودن بیش از ۱۰۰ واحد فعال و اشتغالزایی برای بیش از چهار هزار نفر با سرمایه بالغ بر دو هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال، یکی از مهمترین مناطق در صنعت نساجی کشور به شمار می آید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معصومی اظهار کرد: صنایع نساجی با توجه به سهمی که در ایجاد اشتغال و صادرات غیر نفتی در کشور دارند، از اهمیت خاصی برخوردار می باشند و باید مورد توجه قرار گیرند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: در گذشته میزان ارزش افزوده صنایع نساجی بالا بوده و از حاشیه سود زیادی برخوردار بود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون با توجه به تغییرات اقتصادی کشور، این حاشیه سود کاهش یافته ولی با این وجود همچنان از صنایع سودآور کشور محسوب می شود.

معصومی ادامه داد: به دلیل وجود فعالیت های مختلف با سود بیشتر در کشور، استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش کاهش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: با توجه به اینکه میزان ارزش افزوده در کالای نهایی بیش از ارزش افزوده در کالای میانی است، گرایش کلی در صنعت نساجی تولید محصولاتی همچون پوشاک صنعتی است.

وی افزود: تجارت جهانی پوشاک هر ساله در حال افزایش است که در همین راستا استان زنجان نیز هم اکنون یک واحد فعال و دو طرح در اشل صنعتی دارای مجوز در این زمینه است.

معصومی یادآورشد: واحد فعال این استان هم اکنون از بازار خوبی و قابل رقابتی برخوردار است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×