اخبار نساجی

شیر کمیاب شد؛ لبنیات گران ماند

وعده مسئولان برای بازگشت قیمت همه فراورده‌های لبنی به نرخ اسفند ماه ۹۰از ابتدای هفته جاری محقق نشد و تثبیت دستوری قیمت‌ها تنها کاهش عرضه انواع شیر و بالا ماندن قیمت‌‌ها و عرضه چندنرخی سایر فراورده‌های لبنی را به‌دنبال داشته است.

از سوی دیگر، نرخ سایر فراورده‌های لبنی لوکس مانند شیر طعم‌دار، بستنی و… افزایش یافته و خبری از عرضه شیر پاستوریزه کیسه‌ای در بازار نیست. همچنین کاهش عرضه شیر تازه موجب بالاگرفتن مناقشه خرده‌‌فروشی‌‌ها با نمایندگی‌های فروش شرکت‌های لبنی و مردم با عرضه‌کنندگان این محصولات شده است.

بازگشت قیمت‌ها ابلاغ می‌شود

دبیر انجمن صنایع لبنی در مورد علت عدم‌بازگشت نرخ فراورده‌های لبنی به خبرنگار ما گفت: از ۵۰۰ شرکت تولید‌کننده لبنیات تنها ۴۵ برند مشهور زیرنظر انجمن فعالیت می‌کنند که قیمت‌ها را کاهش داده‌اند و عدم‌بازگشت قیمت‌ها توسط این برندها تخلف بوده و مردم می‌توانند به انجمن، سازمان حمایت یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تخلفات را گزارش کنند.

رضا باکری با اشاره به نشست روز گذشته با سازمان حمایت افزود: تا‌کنون سازمان حمایت ابلاغیه‌ای به سراسر کشور برای بازگشت قیمت‌ها نداشته اما روز گذشته مقرر شد تا این سازمان در نامه‌ای خطاب به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان کشور، بازگشت نرخ انواع شیر و لبنیات به قیمت‌های سال گذشته را رسما ابلاغ کند و با این روند تا ۳ روز آینده قیمت این فراورده‌ها در سراسر کشور باید به نرخ‌های اسفند ۹۰ برگردد.

تثبیت دستوری قیمت‌ها

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی با اشاره به وضعیت نابسامان کارخانه‌های لبنی و نبود امکان بازگشت قیمت‌ها به خبرنگار ما گفت: پیشنهاد می‌کنیم کسانی که می‌توانند با این نرخ شیر خام، شیر و سایر فراورده‌های لبنی را به قیمت سال گذشته عرضه کنند، مدیریت کارخانه‌های لبنی را برعهده گیرند.

محمدرضا اسماعیلی با بیان اینکه شرکت‌های لبنی شیر خام را به نرخ ۷۸۰ تا ۸۵۰ تومان خریداری می‌کنند، در مورد کمبود شیر پاستوریزه در بازار گفت: کاهش تحمیلی قیمت‌ها موجب کاهش عرضه شیر بطری و نایلونی شده و تولید‌کنندگان چاره‌ای ندارند تا برای ادامه فعالیت به تولید محصولات لبنی لوکس که مشمول قیمت‌گذاری نیستند، گرایش پیدا کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×