اخبار نساجی

۳۷ میلیارد دلار صادرات و ۴۸ میلیارد دلار واردات

 

37 میلیارد دلار صادرات و 48 میلیارد دلار واردات

 

حجم مبادلات تجاری ایران در ۱۱ ماهه سال جاری از مرز ۸۶ میلیارد دلار گذشت.

در این مدت ۷۰ میلیون و ۸۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۷ میلیارد و ۶۹۳ میلیون دلار (با احتساب معیانات گازی) به خارج از کشور صادر شد که از این رقم هشت میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار را میعانات گازی، ۹ میلیارد و ۲۵۵ میلیون دلار را محصولات پتروشیمی و ۱۹ میلیارد و ۹۴۳ میلیون دلار را سایر کالاها تشکیل می‌داد.

بر اساس این گزارش کالاهای صادراتی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۵.۱ درصد رشد و از حیث ارزش چهار درصد کاهش داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

متانول (الکل متیلیک) به ارزش یک میلیارد و ۷۴ میلیون دلار، پروپان مایع شده به ارزش یک میلیارد و ۷۳ میلیون دلار و اوره به ارزش یک میلیارد و ۵۱ میلیون دلار عمده کالاهای صادراتی بوده است.

عمده این کالاها به کشور عراق با پنج میلیارد و ۶۰۸ میلیون دلار، چین با چهار میلیارد و ۸۲۷ میلیون دلار، امارات متحده عربی با سه میلیارد و ۹۱۴ میلیون دلار، افغانستان با دو میلیارد و ۵۰۲ میلیون دلار و هند با دو میلیارد و ۶۰۴ میلیون دلار صادر شده است.

متوسط هر تن کالای صادراتی در ۱۱ ماهه سال جاری ۴۷۴ دلار بوده است.

واردات

در مدت یاد شده ۳۵ میلیون و ۸۷۳ هزار تن کالا به ارزش ۴۸ میلیارد و ۳۸۷ میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۶.۸ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۸.۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام روابط عمومی گمرک عمده کالاهای وارداتی شامل دانه گندم سخت به ارزش دو میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار، شمش از آهن و فولاد غیرممزوج به ارزش یک میلیارد و ۹۳۷ میلیون دلار و دانه ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و ۶۰۱ میلیون دلار بوده است.

عمده این کالاها از کشورهای امارات متحده عربی به ارزش ۹ میلیارد و ۷۵۴ میلیون دلار، چین به ارزش هفت میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار، جمهوری کره به ارزش چهار میلیارد و ۴۵۶ میلیون دلار، ترکیه به ارزش چهار میلیارد و ۱۸۹ میلیون دلار و سوئیس به ارزش سه میلیارد و ۴۶ میلیون دلار به کشورمان وارد شده است.

متوسط هر تن کالاهای وارداتی در ۱۱ ماهه امسال یک هزار و ۳۴۹ دلار بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×