اخبار نساجی

تغییر تعرفه مکالمه تلفن ثابت به همراه در نتیجه افزایش نرخ پالس

 

تغییر تعرفه مکالمه تلفن ثابت به همراه در نتیجه افزایش نرخ پالس

در حالی به گفته معاون رگولاتوری، مصوبه هم کدی، اجازه افزایش نرخ پالس را به شرکت مخابرات نداده، رئیس هیئت مدیره مخابرات، افزایش تعرفه مکالمه تلفن ثابت به همراه را ناشی از همین تغییر در نرخ پالس می داند.

مصطفی سید هاشمی در گفت وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در خصوص خبر افزایش تعرفه تلفن ثابت به همراه در برخی مناطق خاص، اظهار داشت: قضیه این است که برای مثال در گذشته تعرفه هر ۲.۵ دقیقه تماس از ورامین به تهران ۲۱۶ ریال بود که هم اکنون و در پی اجرای طرح هم کدی به ۵۸ ریال کاهش پیدا کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: به این ترتیب مخابرات در هر پالس حدود ۲۰ تومان ضرر کرده است.

وی ادامه داد: به مخابرات اعلام شده که در پی اجرای هم کدی نرخ پالس تلفن ثابت از ۴۴.۷ ریال به ۵۱ ریال تغییر کرده است؛ در نتیجه زمانی که مشترک گوشی تلفن را بر می دارد و تماس می گیرد، تفاوتی ندارد که با تلفن ثابت یا همراه تماس گرفته شده است؛ بلکه هر پالس آن مکالمه محاسبه می شود و با رقم جدید نیز محاسبه می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خبرنگار فارس پرسید: اما تاکید شده که در مصوبه هم کدی نرخ پالس افزایش نیافته، بلکه تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این پرسش توضیح داد: خیر؛ به ما تغییر نرخ پالس را گفته اند و گفته اند که به جای ۴۴.۷ ریال به ۵۸ ریال محاسبه کنید.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران یادآور شد: شرکت مخابرات در قضیه هم کدی کلی ضرر مالی کرده است و سازمان تنظیم مقررات نیز قیمت بسیار بسیار کمی را به پالس اضافه کرده تا قسمتی از ضرر هم کدی برای مخابرات جبران شود.

سید هاشمی تاکید کرد: اجرای طرح هم کدی کاملا به نفع مردم بوده است؛ زیرا برای مثال در گذشته یک شهروند ورامینی برای تماس با تهران ۲۱۶ ریال پرداخت می کرد، اما هم اکنون ۵۸ ریال پرداخت می کند.

وی یادآور شد: تغییر تعرفه ثابت به همراه، تاثیر بسیار کم و در حد ۲ ریال در هر دقیقه داشته است؛ برای مثال ۱۹ ریال به ۲۱ ریال تغییر کرده است و تغییر قیمتی در حد ۲ ریال در کشور برای مردم سخت نیست.

وی تاکید کرد: تعرفه مخابرات ۸ سال است که بدون تغییر مانده است.

به گزارش فارس، این در حالی است که لطف الله سبوحی، معاون صدور پروانه و بررسی های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید دارد: در مصوبه هم کدی به هیچ عنوان نرخ پالس افزایش نیافته، بلکه تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت افزایش یافته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×