اخبار نساجی

صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی ۶.۲ درصد افزایش یافت

 

تبریز- رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش ۶.۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی استان در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

‘مسعود محمدیان ‘ روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ارزش محصولات صادره در این مدت را ۲۱۱ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سهم محصولات کشاورزی صادر شده ۵/۱۱ درصد کل صادرات استان است.

وی با اشاره به توانمندی های استان در زیر بخشهای مختلف کشاورزی و وجود کارخانه های متعدد فرآوری محصولات، افزود: ۳۲۰ کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی دراستان فعال هستند که سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول را فرآوری و به بازارهای داخلی، منطقه ای و جهانی عرضه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه در حدود پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی تولید می شود که ۵۰ درصد آن مازاد برمصرف داخلی است.

محمدیان گفت: در راستای گسترش روابط با جمهوری های ارمنستان و گرجستان، ایجاد کشتارگاه های دام سبک و بازارچه های عرضه محصولات کشاورزی در تفلیس و ایروان در دستور کار قرار دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی، از برنامه ریزی برای تولید نهاده های دامی از جمله جو، ذرت و سویا در اراضی مستعد گرجستان خبر داد و اظهارکرد: آماده توسعه همکاری با کشورهای همسایه هستیم.

محمدیان با اشاره به اینکه مشکل انباشت سیب زمینی و پیاز کشاورزان استان مرتفع شده است، اظهار امیدواری کرد: با رعایت الگوی کشت، اینگونه دغدغه ها برای همیشه مرتفع شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای راه اندازی بورس و پایانه هوایی ویژه صادرات محصولات کشاورزی در تبریز خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×