اخبار نساجی

تولید در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تولید در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد

رییس مجمع صنوف تولیدی گفت: تولید در اوایل انقلاب توجیه اقتصادی داشت اما در حال حاضر به واسطه ترویج دلالی و واسطه‌گری دیگر توجیه اقتصادی ندارد.
علی فاضلی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: بنگاه‌های کوچک در سال ۱۳۶۴ که تحریم ها نسبت به ایران اعمال شد توانستند در اقتصاد کشور تاثیر به سزایی ایفا کنند.

ترویج واسطه گری به جای تولید

وی ادامه داد: در حال حاضر دلیل اصلی نیمه جان شدن بنگاه‌های کوچک تولیدی ترویج دلالی و واسطه‌گری است و در کنار آن به دلیل مشکلات، صنایع بزرگ مانند کارخانه‌های تولید خودرو نمی‌توانند از تولیدکنندگان قطعات خودرو، تولیدکنندگان صندلی و تودوزی خودرو حمایت و در تولید خودرو استفاده کنند.

بنگاه‌های مسکن جایگزین واحدهای تولیدی شده‌اند

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او با اشاره به از بین رفتن صنعت پوشاک و نساجی در کشور افزود: بنگاه‌های تولیدی کشور مانند نساجی و ریخته‌گری جای خود را به بنگاه‌های دلالی مسکن داده اند.

ادامه قیمت گذاری توسط مجمع امور صنفی

رییس مجمع صنوف تولیدی بیان کرد: قیمت‌گذاری اتحادیه‌های آرایشگران مردانه و زنانه، خشکشویی‌ها، قنادی‌ها و نان‌های حجیم به مجمع امور صنفی و اتحادیه واگذار خواهد شد و به صورت تدریجی دیگر اتحادیه‌ها به این شیوه قیمت‌گذاری افزوده خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که این قیمت گذاری برای واحدها خوب اما برای مصرف‌کننده زیاد است گفت: این مطلب صحیح است و این مشکل به این دلیل است که مسئولان نتوانستند هزینه‌ها را سرشکن کنند و تمام آن به خانواده ها سربار نشود.

نیمه تمام ماندن ساماندهی واحدهای بدون پروانه

او همچنین درباره واحدهای بدون پروانه کسب بیان کرد: یک عظم هماهنگ برای سامان دادن به واحدهای بدون پروانه کسب در بین نهادهای اجرایی وجود ندارد.

فاضلی تاکید کرد: از سال ۱۳۷۲ تا به امروز سه مرحله طرح ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب عملی شده که هیچ یک به طور کامل اجرایی نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: عمده مشکل واحدهای صنفی عدم صدور پایان کار توسط شهرداری ها است که شهرداری ملک مورد نظر واحد صنفی را اداری یا تجاری نمی داند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×