اخبار فرش ماشینی

فراخوان اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فراخوان اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان

انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با پشتیبانی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در نظر دارد برای سیزدهمین سال متوالی به آن دسته از واحدهای تولیدی و خدماتی که در جهت رعایت حقوق مصرف کنندگان فعالیت مؤثری ارائه نموده اند، بر اساس ضوابط مربوطه و در صورت احراز شرایط،گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان اعطاء نماید. لذا بدینوسیله از متقاضیان دعوت می شود با مراجعه به آدرسهای زیر، فرم شماره ۱ را دریافت و پس از مطالعه روند اجرایی پیوست، فرم مذکور را تکمیل، و طی نامه ای درخواست خود را به همراه مدارک لازم برای ثبت نام اولیه حداکثر تا تاریخ ۱۵/۷/۱۳۹۲ به دبیرخانه اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان تحویل و رسید آن را دریافت نماید.

آدرس پستی:
تهران – خ ولی عصر(عج) – روبروی پارک ملت – خ ارمغان غربی-خ مهرشاد شمالی – تقاطع خ شهید انصاری(صداقت) – پلاک ۶۶
کد پستی: ۱۹۶۷۸۳۴۷۱۳

شماره تلفن های تماس جهت هماهنگی بیشتر: ۲۶۲۰۰۵۰۳-۲۲۰۵۸۵۴۲

آدرس های اینترنتی مرتبط:
پرتال سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان http://www.cppo.ir
پرتال حامیان حقوق مصرف کنندگان

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

روند اجرایی تکمیل و ارسال فرم تقاضا:

گام اول:

تکمیل فرم شماره ۱ توسط متقاضی به همراه ارائه درخواست دریافت گواهینامه و تندیس به صورت مکتوب به همراه مدارک لازم برای ثبت نام اولیه جهت تحویل به انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان.

گام دوم:

دبیرخانه مربوط، نامه درخواست شرکت را به همراه فرم شماره ۱ و مدارک لازم جهت ثبت نام اولیه، از متقاضی اخذ و پس ازثبت، به واحد تخصصی، جهت بررسی اولیه ارسال و سپس این واحد با متقاضی مکاتبه کرده و درخواست ارائه اطلاعات تکمیلی (شامل اطلاعات و آمار مربوط به شرایط احراز دریافت گواهینامه و تندیس) می نماید. لازم به ذکر است سایراطلاعات مربوط به پیوست ارائه می گردد .
حوزه های تخصصی سازمان حمایت و نمایندگان سایر دستگاههای ذیربط، پس از دریافت اطلاعات از شرکت متقاضی، نسبت به بررسی و انجام بازدید ( در صورت لزوم با حضور اعضای کمیته فنی ) اقدام می نمایند. دبیرخانه ذیربط پس از دریافت نظرات حوزه های تخصصی، نسبت به تشکیل جلسه کمیته فنی اقدام نموده و در صورت احراز شرایط در کمیته فنی، مراتب توسط دبیرخانه مربوط جهت تصویب به شورای اعطای گواهینامه/تندیس ارسال و در غیر این صورت دلایل بطور کتبی همراه با علت عدم احراز به واحد متقاضی اعلام می گردد.

گام سوم:

با بررسی و تصویب شورای اعطای گواهینامه، نسبت به اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، طی همایشی در روز ۹ اسفند ماه با حضور مسئولین عالی رتبه کشوری اقدام می شود.
تذکر:
زمان ارسال درخواست و مدارک تکمیلی بر اساس اطلاعیه ها و مکاتبات دبیرخانه همایش خواهد بود. لذا شرکت های ذینفع در وقت مقرر نسبت به تحویل مدارک اقدام نموده تا اینکه حقی از ایشان تضییع نشود.

شرایط اعطای گواهینامه و تندیس

اعطای گواهینامه و تندیس استانی:

در صورتیکه گستره فعالیت، در سطح ملی نباشد، شرکت های متقاضی می توانند در سطح استانی جهت دریافت گواهینامه و تندیس به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان، مراجعه نمایند.

شرایط اعطای گواهینامه ملی:

• کسب امتیاز مربوط به رضایت مندی مشتریان )دارا بودن حداقل ۷۵% رضایت مندی مشتری ).
• کسب امتیاز شاخص های مربوط به کیفیت کالا و خدمات.
• کسب امتیاز مربوط به رعایت قیمت ها.
• کسب امتیاز مربوط به توزیع و خدمات پس از فروش.
• داشتن نشان تجاری مستقل.
• داشتن پروانه بهره برداری و مجوزهای بهداشتی و پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران.
• نداشتن حکم محکومیت در دوسال اخیر (سال جاری و سال قبل) در شعب تعزیرات حکومتی یا سایر مراجع ذیصلاح.
• داشتن گستره فعالیت در ۱۰ و بیش از ۱۰ استان.
• تولید بر مبنای حداقل ۵۰% ظرفیت اسمی.
• نداشتن زیان مالی در سال مورد بررسی و سال قبل آن.

شرایط اعطای تندیس ملی:

• کسب امتیاز شاخصهای ارزیابی و سنجش واحدهای تولیدی.
• دریافت گواهینامه حداقل در ۲ سال متوالی و یا ۳ سال غیر متوالی ( سال جاری محاسبه نمی گردد ).

تبصره ۱ : برای دریافت تندیس طلایی امتیاز گواهینامه در دو سال غیرمتوالی ماقبل سال بررسی و سال بررسی کمتر از ۹۰ نباشد و شرکت متقاضی حداقل دارای تندیس نقره ای باشد.
تبصره ۲ : برای دریافت تندیس نقره ای امتیاز گواهینامه در یک سال غیر متوالی ماقبل سال بررسی و سال بررسی کمتر از ۹۰ نباشد و شرکت متقاضی حداقل دارای تندیس برنزی باشد.

• کسب حداقل ۹۰ امتیاز در مجموع امتیاز های اعطای گواهینامه.
• نداشتن زیان مالی.
• رضایت مندی مشتری بالای ۹۰ درصد.
• وجود گستره توزیع کالا یا خدمات و نمایندگی واحد متقاضی، در حداقل ۲۰ استان کشور.

تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان با توجه به امتیاز کسب شده از شاخصهای ارزیابی و سنجش واحد های تولیدی شرکتهای متقاضی، در سه رده ی: طلایی، نقره ای و برنزی به شرکتهای تولیدی و خدماتی برتر اعطا می گردد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×