اخبار نساجی

رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد: کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت

 

رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد: کم فروشی در جایگاه‌های عرضه سوخت

ورود سالانه ۱۷ تا ۲۰ میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از کم فروشی در جایگاه‍های عرضه سوخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، نظام الدین برزگری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: سالانه حدود ۳۲ هزار نازل سوخت کنترل می شود که در این زمینه با کم فروشی هایی مواجه هستیم.

وی افزود: نوسان نرخ ارز باعث شده است تا برخی واحدهای تولیدی به بهانه اینکه نمی توانند قیمت های خود را افزایش دهند از کیفیت و وزن کالا کم کنند که این شایسته بازار ایران نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او ضمن اعلام شماره تلفن ۱۵۱۷ به مردم گفت: این شماره را به صورت سراسری اعلام کردیم و اگر مردم کالای غیراستانداردی را مشاهده کردند می توانند با این شماره تماس گرفته و گزارش دهند.

وی در عین حال اذعان کرد: سازمان ملی استاندارد در کنترل کالاهای وارداتی که اشتغال و سلامت مردم را تهدید می کند فعالیت خود را افزایش داده اما در برخی موارد دست ما کوتاه است.

برزگری همچنین با اشاره به اینکه استانداردهای شهربازی و مهدکودک ها توسط سازمان ملی استاندارد تدوین شده و این استانداردها در اختیار شهرداری ها و سازمان بهزیستی قرار گرفته اند، گفت: سلامت کالاهایی که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند مورد تایید سازمان ملی استاندارد است اما کالاهایی که به صورت قاچاق و از مبادی غیررسمی وارد می شود تحت کنترل سازمان استاندارد نیست.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰۰۰ مورد استاندارد خدمات در کشور تدوین شده است، افزود: سالانه بین ۱۷ تا ۲۰ میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود که نظارتی نیز روی استاندارد و کیفیت آنها وجود ندارد. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید تلاش کند تا با افزایش فعالیت های خود جلوی ورود گسترده کالاهای قاچاق را به کشور بگیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×