اخبار فرش ماشینی

پیشنهاد یک تولیدکننده به رئیس جمهوری برای تاسیس بانک فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کاظم شفقی از تولیدکنندگان فرش دستباف ایرانی در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری پیشنهاد کرده که برای حفظ هنرصنعت فرش به عنوان یک سرمایه عظیم فرهنگی بانکی تخصصی با عنوان «بانک فرش» تاسیس شود.

در نامه این تولیدکننده فرش دستباف به دکتر حسن روحانی آمده است: هر گرهی که مدبرانه بر چله ی فرش زده می شود امید می کارد و چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می آورد.
در این نامه با اشاره به شعار محوری دولت یازدهم مبنی بر تدبیر و امید افزوده شده، هردو واژه سیاست محوری دولت در هنرصنعت فرش نهفته است به نحوی که فرش دستباف تجلی تدبیر و امید فرهنگ ایرانی است.
این تولیدکننده با تاکید بر اینکه هرگذاره ای که در اقتصاد مقاومتی معنا می یابد موید توجه بیشتر به فرش ایرانی است تصریح کرد: واگذاری کار مردم به مردم، خصوصی سازی و تولید ثروت مبتنی بر فرهنگ، حس بهبود کارایی و کاهش تصدی گری دولت همه با توسعه بازار و تولید فرش محقق می شود.
در این نامه تاکید شده که فرش حاصل سرمایه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ماست و برندسازی و نام آوری آن سهامی ایجاد می کند که مزیت رقابتی و نسبی ایران در گرو آن است.
شفقی دراین نامه با بیان اینکه فرش ظرفیت بی نظیری برای حرکت به سمت اقتصاد متکی بر بازار را دارد افزوده است: توانمند سازی بخش خصوصی در حوزه فرش آنچنان بالاست که می توان حتی به صرف واگذاری به خانواده ها بازار سرمایه را تقویت کرد.
این تولیدکننده فرش دستباف در نامه خود خطاب به رئیس جمهوری آورده است: بیراه نیست اگر تقاضا کنیم به جای وزارت نفت باید وزارت فرش می داشتیم تا نگران پایان ذخایر نباشیم و درگیری های سیاسی تاثیری بر اقتصاد کشور نگذارد.
این تولیدکننده فرش دستباف کشور ارسال این نامه را به منزله یک اعلام آمادگی و تقاضای همکاری برای توسعه بخش خصوصی واقعی و اقتصاد مولد عنوان کرده است.
در خاتمه این نامه تصریح شده، هماهنگ کردن دانش و سرمایه در کنار فرهنگ، اقدام و عملی مدبرانه و امیدآفرین برای پایان دادن به سوداگری و توجه به تولید و ایجاد یک بازار ثانویه برای فرش ایرانی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×