اخبار نساجی

دو روی سکه نوسانات ارزی برای بنگاه های اقتصادی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دو روی سکه نوسانات ارزی برای بنگاه های اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ممکن است نوسانات ارزی فرصتهایی را برای سودآوری بنگاه های اقتصادی ایجاد کرده باشد، اما این امر می تواند نتایج خانمان سوزی هم به بار آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،ˈمهدی غضنفریˈ روز دوشنبه در ˈدهمین همایش تعالی سازمانیˈ درمحل مرکز همایش های صدا و سیما، گفت: برخی بنگاه های تولیدی به دلیل افزایش قیمت ارز با رشد سهام در بورس مواجه شدند که شاخصی ارزشمند است، اما باید این سووال را مرور کنند که چنانچه قیمت ارز به حالت سابق برگردد، آیا باز هم می توانند در این بازار ممتاز باقی بمانند؟.

وی استحکام درون سازمانی بنگاه ها را نیازمند نگاه عملیاتی همراه با دیدگاه راهبردی دانست و گفت: دیدگاه راهبردی دارای دو مشخصه است که درک مناسب تهدیدها و فرصت های محیطی از مهمترین مولفه های آن به شمار می رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بنگاه ها باید به این نکته توجه داشته باشند که در تلاطمات ارزی ممکن است منافع ملی به دلیل اشتباهات سازمانی آنها فدا شود، چرا که این خطر وجود دارد با بالا رفتن نرخ ارز ، بنگاه‌ها نه به قیمت توانمندی بلکه به قیمت از دست دادن بخشی از منافع ملی و حقوق مردم ، رشد کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غضنفری با بیان اینکه با رخ دادن یک اتفاق در فضای کسب و کار دیگر همه چیز سر جای خود نخواهد بود، افزود: ممکن است در این میان فرصت‌هایی ایجاد شود که استفاده از آن اگرچه سودآور است ، ولی در عین حال ممکن است خانمانسوز باشد.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: زمانی که زنجیره ای از فعالیت‌های تولیدی در بنگاه های مختلف منجر به افزایش قیمت می شود، بازاری انحصاری به وجود خواهد آمد که هر کس در ذهن خود سودآوری را از آن دنبال می کند. در حالی که این سودآوری از طریق ناملایمات فضای کسب و کار به دست آمده و در نقطه ای دیگر ممکن است به ضرر فرد سودجو باشد.

غضنفری ضمن تاکید بر اینکه خودداری از کسب سودهای این چنینی به نفع کشور است،گفت: سازمان‌هایی می توانند آینده را بسازند که خود را ساخته باشند؛ به این معنا که فرآیندها را کیفی کرده، هزینه ها را به حداقل رسانده و به سلایق و ذائقه های مشتری توجه داشته باشند

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هر گره ای که از سوی بنگاه های ایرانی با بنگاه های جهانی زده می شود، بندی از تحریم را باز خواهد کرد، اما باید مطمئن بود هر جا گره ای باز می شود ، به طور قطع دشمنان بند دیگری از تحریم به پای اقتصاد ایران خواهند بست که باید برای آن تدبیر شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×