اخبار نساجی

صادرات اولین محموله بوتن وان ایران به اروپا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر عامل بزرگترین واحد الفین دنیا از صادرات اولین محموله بوتن وان تولیدی این مجتمع به میزان ۵۰۰ تن به یکی از کشورهای جنوب اروپا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید مصطفی مرتضوی مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم در یک نشست خبری که صبح امروز برگزار شد،گفت: پتروشیمی جم برگترین الفین دنیا است که با ظرفیت یک میلیون و ۳۲۰ هزار تن در سال مشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: واحد بوتن وان این مجموعه در یک بازه زمانی ۴۳ ماهه و با هزینه ۸۵ میلیون یورو احداث شده است که ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن را در سال دارد.

مرتضوی تصریح کرد: هم اکنون کشور نیازمند تنها ۵۰ هزار تن بوتن وان در سال است و پس از راه اندازی این واحد امکان صادرات این محصول نیز فراهم می شود.

مدیر عامل پتروشیمی جم خاطرنشان کرد: اولین قرار داد صادراتی این محصول با یکی از کشورهای جنوب اروپا امضا شد که قرار است در اولین محموله ۵۰۰ تن بوتن وان به این کشور صادر شود.

وی در پایان با اشاره به صادرات محصولات تولید شده این واحد پتروشیمی گفت: هم اکنون ۸۰ درصد از محصولات تولید شده این مجتمع صادر می شود که ۱.۲ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گزارش خبرنگار فارس اضافه می کند: بوتن وان یکی از محصولات پتروشیمی است که تا امروز سالانه تنها ۳۴ هزار تن از این محصول در کشور تولید می شود که بنابر نیاز داخلی مابقی از کشورهای خارج تامین می شد،اما با راه اندازی این واحد این به عنوان یکی از صادرکنندگان محسوب می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×