اخبار فرش ماشینی

صادراتی که با افغانستان هم قابل رقابت نیست!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: اگر حمایت دولت نباشد و خسارت صادرکننده‌ در این بخش جبران نشود، حتی بعد از لغو تحریم‌ها هم نمی‌توانیم با کشورهای هند، پاکستان و افغانستان رقابت کنیم.

سید مجتبی عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بعد از تحریم ایران، هندوستان بازار آمریکا را گرفت و در این بخش ضروری است دولت برنامه های حمایتی داشته باشد تا به نتیجه برسیم.

وی با بیان این‌که قبل از تحریم ۲۰ تا ۴۰ درصد صادرات فرش دستباف به آمریکا صورت می‌گرفت، افزود: بعد از لغو تحریم‌ها می‌توان این میزان صادرات را به بازار برگرداند.

عراقچی ظرفیت صادراتی فرش دستباف کشور را حدود ۴۵۰ میلیون دلار عنوان کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری فرش دستباف در سال گذشته

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با بیان اینکه کل صادرات فرش دستباف در سال گذشته حدود ۳۵۰ میلیون دلار بود، اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد قیمت فرش دستباف، مزد کارگر است که به دلیل بالارفتن مزد کارگر در ایران، قیمت فرش دستباف نیز بالاست و این در حالی است که در کشورهای رقیب مثل هندوستان و پاکستان مزد کارگر ارزان است.

وی گفت: فروشندگان فرش که واسطه بین تولید‌کنندگان و صادرکنندگان هستند مالیات های بسیار سنگینی پرداخت می کنند و این در حالی است که اقتصاد هیچ شکوفایی نداشته و در رکود به سر می‌برد و دریافت این میزان مالیات‌ها غیرمنطقی است.

عراقچی در عین حال بیان کرد: دولت باید ترتیبی اتخاذ کند که فروشندگان فرش دستباف نیز مثل تولید‌کنندگان و صادرکنندگان از مالیات بر درآمد معاف شوند، چون مالیات بسیار سنگین باعث شده برخی همکاران ما از این شغل بیرون روند و سرمایه‌ها به مشاغل کاذب سوق یابد.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ واحد فروش فرش دستباف داریم که تقریبا ۲۰۰۰ واحد دارای پروانه و بقیه نیز در حال کسب مجوز هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×