اخبار نساجی

شکیل کارگروه رفع مشکلات عرضه محصولات صنعتی در بورس کالا

 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد مشکلات مربوط به عرضه محصولات صنعتی در بورس کالا خبر داد و گفت: تغییرات کارمزد معاملات بورس اعلام می‌شود.

علی صالح آبادی درحاشیه مراسم رونمایی از سامانه نامک در جمع خبرنگاران درباره گلایه های وزیر صنعت، معدن و تجارت از نحوه عرضه در بورس کالا گفت: برای رفع این مشکل اتاق گفتگویی از حدود یک ماه پیش با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری جلسه ای با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: در این کارگروه نکات مختلفی در خصوص بازار مطرح و جمع بندی مناسبی نیز صورت گرفت که اگر جمع بندی ها عملیاتی شود بسیاری از نگرانی ها برطرف می شود. محورهای مورد نظر در این جلسه مطرح و قرار شد به صورت کارشناسی بررسی و حل و فصل شود.

وی در مورد وضعیت تغییر کارمزد معاملات بورس، با بیان اینکه بحث های کارشناسی در حال انجام است که نتایج آن اعلام می شود، از نهایی شدن اوراق استصناع در کمیته فقهی و تصویب و ابلاغ دستورالعمل آن خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال این اوراق عرضه شود. اوراق استصناع مشابه اوراق مشارکت اما نرخ سود اوراق از پیش تعیین شده است و این اوراق برای طرح های مختلف قابلیت استفاده دارد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: ابزار اختیار معامله نیز به بورس تهران ابلاغ و ضوابط آن اعلام شده است. در اوراق استصناع، سرمایه گذاران به تناسب پیشرفت پروژه سود دریافت می کنند، ضمن آنکه این اوراق بازار ثانویه داشته و دارندگان اوراق می توانند در هر زمان که بخواهند به خرید و فروش آن بپردازند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صالح آبادی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اوراق خزانه اسلامی توسط دولت گفت: با همکاری بانک مرکزی و خزانه داری کل کشور اولین معاملات ثانویه آن در بورس یا فرابورس انجام خواهد شد. این اوراق تا قبل از سال ۹۳ عملیاتی می شود زیرا در قانون بودجه سال ۹۲ دیده شده است، این اوراق به پیمانکاران بخش غیردولتی اختصاص دارد و تعیین آن هم براساس اعلام خزانه است.

وی در مورد آخرین اقدامات در خصوص سهام عدالت گفت: معاملات سهام عدالت پس از تعیین تکلیف در دولت در بورس عملیاتی خواهد شد، بنابراین هم‌اکنون این موضوع در دستگاه‌های دولتی در حال پیگیری است. پیش از ورود سهام عدالت و معاملات آن باید فرهنگسازی‌های لازم نیز صورت پذیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×