اخبار نساجی

شکوفایی صنعت مستلزم اعمال مدیریت تولید محور است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

انتخاب مرتضی سلطانی به عنوان شخصیت صنعت غذای سال۱۳۹۰

شکوفایی صنعت مستلزم اعمال مدیریت تولید محور است

براساس نظرسنجی انجام شده از بزرگان و پیشکسوتان صنایع غذایی کشور که به همت انجمن علوم وصنایع غذایی ایران انجام گردید؛ «مرتضی سلطانی»، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی و پژوهشی زر به واسطه بیش از ۳ دهه فعالیت مستمر و موفق در عرصه‏های تولیدی و صنعتی و تلاش پیش رو و مؤثر در ارتقا و جهانی سازی صنعت غذای کشور، به عنوان شخصیت صنعت غذای ایران در سال ۹۰ انتخاب گردید.

همایش معرفی شخصیت صنعت غذای سال ۹۰ با حضور رئیس سازمان غذا و داروی ایران، رئیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و جمعی از مدیران، بزرگان و پیشکسوتان صنعت غذای کشور در محل مرکز آموزش های صنعت غذا برگزار شد.
در حاشیه این همایش، مرتضی سلطانی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه صنعتی و پژوهشی زر گفت: «این سرزمین به واسطه توانمندی‏ها و مزیت‏هایی که در منابع اولیه، فن‏آوری و نیروی انسانی دارد، قادر است در صنعت غذا، پیشگام منطقه بوده و در سکوهای بالاتری در سطح جهانی قرار گیرد. در واقع اگر بخواهیم اقتصاد پویاتری داشته باشیم و تولید را به عنوان مهمترین رکن در جهش اقتصادی در نظر بگیریم، قطعاً صنعت غذا تمامی قابلیت‏های لازم را برای ایفای نقش مؤثرتری برخوردار است و این در حالی است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، این مزیت را باید جدی‏تر مد نظر قرار داد.»

شخصیت صنعت غذای سال ۹۰ کشور با تأکید بر نقش مدیریت تولیدمحور و دانش‏گرا در تجلی این جایگاه افزود: «مواد و منابع اولیه و ماشین‏آلات حداکثر ۲۵ درصد سهم در فرآیند تولید دارند، لیکن نقش نیروی انسانی است که ۷۵ درصد از موفقیت را محقق می‏سازد و تداوم آن را فراهم می‏کند. به همین دلیل رسیدن به شکوفایی صنعتی در سالی متبرک به نام تولید ملی، متکی به اعمال مدیریتی تولیدمحور و دانش‏گرا با اتکا و اعتماد به نیروی انسانی است.»

شکوفایی صنعت مستلزم اعمال مدیریت تولید محور است
نایب رئیس خانه صنعت و معدن با اشاره به نامگذاری سال ۹۱ به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایران، شکوفایی صنعت در این سال را مستلزم اعمال مدیریت تولیدمحور و دانش‌گرا دانست و گفت: صنعت غذا در سال تولید ملی باید جدی گرفته شود.
مرتضی سلطانی در همایش معرفی شخصیت صنعت غذای سال ۹۰ با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: ایران به واسطه توانمندی‎ها و مزیت‌هایی که در منابع اولیه، فن‌آوری و نیروی انسانی دارد، قادر است که در منطقه پیشگام صنعت غذا باشد و در سکوهای بالاتری در سطح جهانی قرار گیرد.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن افزود: در این راستا اگر بخواهیم اقتصاد پویاتری داشته باشیم و تولید را به عنوان مهمترین رکن در جهش اقتصادی در نظر بگیریم، به طور قطع صنعت غذا تمامی قابلیت‌های لازم را برای ایفای نقش موثرتر دارد و این درحالی است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، این مزیت را باید جدی‌‎تر از گذشته مدنظر قرار دهیم.
وی با تاکید بر نقش مدیریت تولیدمحور و دانش‌گرا در تجلی این جایگاه تصریح کرد: مواد و منابع اولیه و ماشین‌آلات، حداکثر سهم ۲۵ درصدی در فرآیند تولید دارند، لیکن نقش نیروی انسانی ۷۵ درصد موفقیت‌را محقق می‌سازد و تداوم آن را فراهم می‌کند.
سلطانی ادامه داد: به همین دلیل دستیابی به شکوفایی صنعتی در سالی که متبرک به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، متکی به اعمال مدیریتی تولیدمحور و دانش‌گرا با اتکا و اعتماد به نیروی انسانی است.
بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از بزرگان و پیشکسوتان صنایع غذایی کشور که به همت انجمن علوم و صنایع غذایی ایران انجام شد، مرتضی سلطانی به عنوان شخصیت صنعت غذای ایران انتخاب شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×