اخبار فرش ماشینی

شناسنامه‌دار شدن طرح‌های فرش چهارمحال و بختیاری؛ پیش شرط ورود به بازارهای جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

‌معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری شناسنامه‌دار شدن طرح‌های فرش این استان را پیش شرط ورود به بازارهای جهانی عنوان کرد.

مریم کریمی در حاشیه در خصوص شناسنامه‌دار کردن طرح‌های فرش چهارمحال و بختیاری گفت: تنها عاملی که می‌تواند وضعیت مطلوبی را برای آینده صنعت فرش استان ترسیم کند، تجاری سازی طرح‌های این صنعت فاخر استان است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این پروژه شناسنامه‌دار کردن طرح‌های فرش استان چهارمحال و بختیاری است که در گامی کاربردی در این خصوص کنسرسیوم صادارتی فرش دستباف این استان به منظور توسعه صادرات، تشکیل شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه مطابق با مناطق بافت و به ویژه بافندگان آن‌ها می‌توان قالی استان را به دو گروه عمده تقسیم کرد، افزود: گروه اول شامل قالی بختیاری است که حاصل دست بافندگان عشایر بختیاری و یا ساکنینی است که منشأ نژادی آن‌ها از طوایف لر بختیاری و دارای تار و پود پنبه‌ای و پرز پشمی هستند و گروه دوم شامل قالی قشقایی که ماحصل دست عشایر ترک قشقایی است.

کریمی تعداد کارگاه‌های فعال در خوشه را ۱۲ هزار و  ۷۲۶ کارگاه عنوان کرد و گفت: اشتغال صنعت دست بافته‌ها، ۳۵ هزار نفر است.

وی در پایان یکی از نقاط قوت چهارمحال و بختیاری را در بخش صادرات غیر‌نفتی، فرش دستباف دانست و آن را عامل ترویج فرهنگ، تفکر و نیز درآمدزایی و اشتغال زایی عنوان کرد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×