اخبار نساجی

فاز دوم سامانه پرتال ارزی به زودی راه اندازی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فاز دوم سامانه پرتال ارزی به زودی راه اندازی می شود

تهران – فاز دوم سامانه پرتال ارزی که مربوط به صادرات کالا خواهد بود، در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی بانک مرکزی، سامانه پرتال ارزی از دو سال پیش به اهتمام اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت مدیریت بهینه بازار ارز و کالا طراحی و در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

‘شاهرخ ادیب’ معاون اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی با بیان آن که تمام مراحل طراحی و اجرای این سامانه از ابتدا با تلاش بی وقفه همکاران این اداره در مدت زمان دو سال صورت گرفته است، گفت: این طرح یک کار ملی و فراسازمانی است و در فاز اول آن که مورد بهره برداری قرار گرفت، واردات کالا ، دریافت و پرداخت ارزی به صورت دقیق مورد رصد قرار می‌گیرند و در تلاش هستیم، فاز دوم آن که مربوط به صادرات کالا خواهد بود، در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و سازمان گمرک با بانک مرکزی در راه اندازی این سامانه افزود: با استفاده از این پرتال، امکان رویت و پیگیری تمام مراحل واردات از ثبت سفارش و گشایش اعتبار تا ترخیص کالا برای سازمان های ذیربط فراهم خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسئول بانک مرکزی، هدف اصلی این سامانه را مدیریت بازار ارز و کالا خواند و افزود:‌ اهداف دیگری همچون تسهیل فرایند ارز توسط واردکنندگان و صادرکنندگان و هدایت مصرف کنندگان واقعی به منابع ارزی مشخص در شبکه بانکی نیز مد نظر قرار دارد.

معاون اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی در خصوص سطح فناوری این سامانه خاطر نشان کرد: این سامانه به طور کاملاً استاندارد، با معماری چند لایه و با استفاده از فناوری های روز دنیا در محیط جاوا تهیه شده است.

وی با اشاره به این که این سامانه کاملاً‌ بومی بوده و هیچ بخشی از آن برون سپاری نشده است، گفت: ویژگی هایی همچون کمترین زمان ممکن جهت جایگزینی و اعمال تغییرات درخواستی مدیران ارشد و اعمال قوانین و مقررات ارزی در سامانه به طور یکپارچه و همگون از خصوصیات بارز این پرتال می باشد.

شایان ذکر است؛ سامانه پرتال ارزی روز چهارشنبه مورخ ۱۹ بهمن ماه ۹۰ با حضور ‘محمود بهمنی’ رییس کل بانک مرکزی، ‘سید شمس الدین حسینی’ و ‘مهدی غضنفری’ ، ‘رستم قاسمی’ و ‘حیدر مصلحی’ وزرای اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، نفت و اطلاعات در بانک مرکزی به بهره برداری رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×