اخبار نساجی

شمارش معکوس برای فروپاشی قیمتها با واردات ۱۵۰هزار تنی

 

شمارش معکوس برای فروپاشی قیمتها با واردات 150هزار تنی

سرانجام موتور دولت برای مهار قیمت گوشت قرمز و مرغ روشن شد تا بتواند گرانی‌های اخیر در بازار این کالاها را مهار کند.

بنابراین گزارش، طی چند ماه گذشته روند روبه رشد قیمتها بخصوص در کالاهای یاد شده سبب بروز مشکلاتی برای مردم شده بود که با آزادسازی واردات گوشت قرمز و مرغ و همچنین افزایش توان تولید داخلی و از سویی نظارتهای جدی برای جلوگیری از انحراف توزیع قیمتها وارد مرحله جدید شده است. در این باره وزارت کشور مقابله با متخلفان بازار مرغ را آغاز کرده است، بنابراین کارشناسان و مسؤولان پیش‌بینی می‌کنند شمارش معکوس برای کاهش قیمتها آغاز شده و طی ۱۰‌روز آینده این موضوع ملموس‌تر خواهد بود.

محموله‌های در حال ترخیص

رئیس هیأت مدیره گروه واردکنندگان مواد پروتئینی با بیان اینکه واردات گوشت و مرغ انحصاری نیست، گفت: مجوز واردات بیش از یکصد هزار تن گوشت قرمز و بیش از ۵۰‌هزار تن مرغ صادر شده و مردم نگران نباشند.شالباف در واکنش به خبر انحصار واردات گوشت در دست ۵‌نفر اعلام کرد: ادعای مطرح شده توسط رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل مبنی بر انحصاری بودن واردات گوشت خلاف واقع و غیرمنطقی بوده و بشدت تکذیب می‌شود، در این رابطه مدارک و مستندات لازم مبنی بر مشارکت تمام شرکتهای متقاضی در امر واردات در گروه واردکنندگان مواد پروتئینی برای مشاهده موجود است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: در سال‌جاری نیز تمام خدمات مورد نیاز و مجوزهای لازم برای تسهیل در امر واردات از طریق این گروه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و تاکنون مجوز واردات افزون بر یکصد هزار تن گوشت قرمز از کشورهای مختلف و بیش از ۵۰‌هزار تن نیز مجوز واردات مرغ صادر شده است و با توجه به اینکه محموله‌های یاد شده به صورت مستمر و دایمی در حال تولید، حمل و ترخیص از بنادر ورودی به کشور است مردم هیچ دغدغه‌ای برای تأمین گوشت و مرغ مورد نیاز خود نخواهند داشت.
وی تصریح کرد: شرایط واردات گوشت و مرغ و ارایه آن در بازار به صورت شبانه‌روزی تحت کنترل ناظران و بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

آزادسازی واردات و برخورد با متخلفان

با دستور وزیر جهاد کشاورزی واردات گوشت قرمز به کشور آزاد شد، با این وجود تنها چند روز پس از این دستور؛ گوشت‌های برزیلی، استرالیایی و قرقیزستانی در بازار به فروش می‌رسند.
بررسی میدانی نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم ران گوسفندی منجمد استرالیایی ۱۱‌هزار و۸۵۰ تومان، سردست گوسفند منجمد وارداتی ۹هزار و۸۵۰ تومان، گردن گوسفند منجمد ۹‌هزار و۵۰۰ تومان، راسته گوسفندی ۱۱هزار و۵۵۰ تومان، قلوه‌گاه منجمد گوسفندی ۷‌هزار و۵۰۰ تومان و مخلوط چرخ‌کرده ۱۰هزار و۸۰۰ تومان است.
همچنین ران گوساله پاک کرده برزیلی ۹هزار و۵۰۰ تومان، سردست گوساله ۹هزار و۲۰۰ تومان، گردن گوساله ۸هزار و۳۰۰ تومان و گوشت گوساله مخلوط برزیلی ۹هزار و۲۰۰ تومان است.

این در حالی است که یک منبع آگاه از تشدید برخورد با محتکران و مرغداری‌های متخلف خبر داد و گفت: مرغهای احتکار شده در برخی استانها با رصد دولت توقیف و روانه بازار شده است.
این منبع آگاه افزود: خبرها از استانهای البرز، ایلام و آذربایجان‌غربی حاکی است مأموران دولتی با مراجعه به برخی مرغداری‌هایی که حاضر به عرضه محصول خود نیستند، مرغها را روانه کشتارگاه‌ها می‌کنند.
وی افزود: در برخی موارد هم خودروهای حامل مرغ که مسیرهای غیرقانونی را طی می‌کردند، با شناسایی مأموران دولتی به سمت بازار مصرف هدایت شدند.

این منبع آگاه همچنین از پلمب برخی مرغداری‌های متخلف و ارسال مرغهای زنده به سمت کشتارگاه‌ها خبر داد.
وی ادامه داد: وزارت کشور به بحث گرانی مرغ وارد شده و در استانها برخورد با متخلفان با حکم دولتی انجام می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×