اخبار نساجی

۲ راهکار برای ارائه مجدد طرح حمایت از تولید ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

۲ راهکار برای ارائه مجدد طرح حمایت از تولید ملی

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی با اشاره به رد کلیات طرح حمایت از تولید ملی در جلسه چهارشنبه گذشته مجلس، دو راهکار را برای طرح مجدد این موضوع در مجلس مطرح کرد.
حمیدرضا فولادگر در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: در سال تولید ملی از دولت انتظار داشتیم لایحه‌ای برای حمایت از تولید ملی ارائه کند، زیرا حمایت از تولید ملی تنها با سخنرانی و شعار امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه قانون‌گذاری، تکلیف کردن برخی شرایط برای حمایت از تولید ملی در زمینه‌های مختلف مانند اعمال مشوق‌های بیمه‌ای، بانکی، مالیاتی، گمرکی، مالی، حقوقی و قضایی است.

فولادگر با بیان اینکه برخی از این موارد در طرح حمایت از تولید ملی دیده شد، گفت: دولت نسبت به تدوین لایحه حمایت از تولید ملی اقدام نکرد و حالا هم که مجلس این کار را انجام داده، نسبت به آن ایراد گرفته است و این در حالی است که نظر نمایندگان دولت در کارگروه‌های مختلف اخذ شده است.

وی با بیان اینکه امروز کلیات طرح حمایت از تولید ملی مطرح شد، افزود: با رد این کلیات، برای طرح دوباره آن دو راهکار وجود دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نماینده اصفهان توضیح داد: برای این کار یا باید طرح فعلی را اصلاح کنیم و با تقاضای فوریت آن را مجدداً به مجلس ارائه کنیم و یا اینکه دولت، خودش طرحی را در این زمینه ارائه کند.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی با بیان اینکه فعلاً تا ۶ ماه نمی‌توانیم طرح حمایت از تولید ملی را مجدداً مطرح کنیم، افزود: برای این کار باید در محتوای این طرح اصلاحاتی را انجام دهیم و یا اینکه از دولت جدید بخواهیم، لایحه‌ای را در این مورد ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص، هفته آینده در کمیسیون حمایت از تولید ملی بحث و تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: ممکن بود ۴ یا ۵ ماده از این طرح ایراد داشته باشد، ولی متأسفانه کلیات آن رد شد که این به نفع بخش صنعت نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×