اخبار نساجی

تخفیف و طولانی شدن بازپرداخت تسهیلات برای صنعتگران

 

سید محمدعلی ابریشمی ارائه تخفیف ۱۰ درصدی در واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی و طولانی شدن دوره بازپرداخت اقساط صنعتگران در کشور خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه تخفیف ۱۰ درصدی در واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی و طولانی شدن دوره بازپرداخت اقساط صنعتگران در کشور خبر داد. سید محمدعلی ابریشمی در حاشیه سفر به اردبیل اظهار کرد: با دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت از دوشنبه هفته جاری تخفیف‌ها و مشوق‌های حمایتی از صنعتگران، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان واقع در شهرک‌های صنعتی را اعلام می‌کنیم که در مناطق محروم و استان‌های کمتر توسعه یافته درصد تخفیف تا ۱۰ درصد و در استان‌های در حال توسعه و توسعه‌‌یافته به غیر از تهران و اصفهان رقم آن پنج درصد است.

وی تصریح کرد: ‌این تخفیف‌ها از محل صرفه‌جویی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعمال می‌شود و سعی و تلاشمان بر این است تا صنعتگران با خیال راحت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حضور پیدا کرده و بتوانند انجام وظیفه کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با نظر مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت در کنار تخفیف قرار است، دوره بازپرداخت اقساط بانکی طولانی‌تر شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند زمان لازم را برای بازپرداخت بدهی خود داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ابریشمی افزود: ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا در صورت علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی فضای مشارکت آنها را در بخش‌های صنعتی و تولیدی فراهم آوریم. وی بیان کرد:‌ سعی بر این است تا زیرساخت‌های لازم مهیا شده و با اولویت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بهترین شرایط با واگذاری سهل و راحت زمین، تامین زیرساخت‌ها و پرداخت تسهیلات انجام شود.

ابریشمی با بیان اینکه هم اکنون در سطح کشور ۷۱۲ شهرک و نواحی صنعتی آماده بهره‌برداری است، یادآور شد: در همه این شهرک‌ها و نواحی صنعتی واحدها مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند تا رونق اقتصادی در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اتفاق بیفتد.

وی تعطیلی و رکود ۵ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی را در سطح کشور یادآور شد و ادامه داد: به دلیل آنکه اکثر این واحدها با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند، امید است با تامین منابع آنها بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود تا با همکاری بانک‌ها بتوانیم، منابع مورد نیاز را برای این واحدها تامین و راه‌اندازی کنیم. رئیس سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ‌با کمک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی منابعی که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد و در کنار آن با کمک صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک که انتظار می‌رود امسال این صندوق فعالیت بیشتر و گسترده‌تری را داشته باشد، بتوان در ارائه خدمات گسترده شایسته و موفق عمل کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×