اخبار فرش ماشینی

رونمایی از فرش بزرگ پارچه کف ابریشم

 

رونمایی از فرش بزرگ پارچه کف ابریشم

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور از رونمایی از فرش بزرگ پارچه تولید اعضای این اتحادیه و راه‌اندازی فروشگاه عرضه تولیدات تعاونی‌های فرش و افتتاح ۵۰ آموزشگاه فرش در سطح کشور خبر داد.

عبدالله بهرامی گفت: تولید فرش‌های بزرگ پارچه‌، ارزآوری و ارزش افزوده قابل توجهی دارد که بر اساس سفارش بسیاری از کشورهای عربی و خارجی تولید می شود بر این اساس به مناسبت هفته تعاون فرش بزرگ پارچه تولید اعضای این اتحادیه رونمایی و به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: این فرش بزرگ پارچه به صورت جفت، دایره‌ای شکل و کف ابریشم است که بافت آن یک‌ سال به طول انجامیده و توسط تعاونی‌های فرش در اصفهان بافته شده و اشتغالزایی برای ۵۰ تن را به دنبال داشته است.

بهرامی اضافه کرد: فروشگاه عرضه تولیدات فرش اتحادیه نیز طی روزهای آینده در تهران افتتاح می شود که با راه‌اندازی آن، کلیه تعاونی‌های فرش دستباف می توانند محصولات خود را در این مرکز به فروش برسانند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور در ادامه مهمترین برنامه این اتحادیه در سال ۹۱ را توجه جدی به مقوله آموزش ذکر کرد و گفت: امسال بحث آموزش را جدی گرفتیم و بر همین اساس طی دوماه گذشته تفاهم نامه‌ای میان اتحادیه و سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد و به موجب آن کلیه آموزشهای مربوط به فرش دستباف به اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف واگذار شد.

بهرامی افزود: بر همین اساس اعضای تعاونی‌های فرش در مراکز آموزشی اتحادیه که با هماهنگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تاسیس شده‌اند آموزش خواهند دید و پس از اخذ گواهی مهارت، به منظور پوشش بیمه‌ای به سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهند شد، بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی نیز، مستقیما با اتحادیه قرارداد بسته و طبق سفارشات تولید خواهند کرد.

وی از افتتاح ۵۰ آموزشگاه فرش در فاز اول خبر داد و گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه مشترک با سازمان‌ آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در فاز اول ۵۰ آموزشگاه را به منظور آموزش قالیبافان سراسر کشور در هفته تعاون افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف کشور حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در خصوص تامین هزینه‌های آموزشی خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه منابعی برای آموزش در اختیار نداریم ضروری است تا وزارتخانه در بحث هزینه‌های آموزشی به کمک اتحادیه بیاید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×