اخبار نساجی

پیامک‌های بی‌هدف برای انصراف ازیارانه نقدی

«آقای… نظر به تمکن مالی لطفا جهت انصراف از دریافت یارانه به سامانه www.refahi.ir مراجعه کنید؛ سازمان هدفمندی یارانه‌ها» تنها چند ساعت پس از مخالفت مجلس با افزایش یارانه‌های نقدی از ابتدای سال آینده و همزمان با افزایش شدید قیمت اقلام مصرفی، دولت با ارسال پیامک‌های مبهم به بخشی از مردم، پرسش‌های پرشمار و انتقادهای فراگیر را رقم زد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از همشهری آنلاین، یک روز پس از ارسال پیامک‌هایی با مضمون «درخواست انصراف از دریافت یارانه‌های نقدی» به برخی از شهروندان به سبب داشتن تمکن مالی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تعدادی از مخاطبین در تماس با همشهری این پرسش را مطرح کردند که ملاک ارسال گزینشی این پیامک‌ها چیست و دولت براساس کدام اطلاعات اقتصادی به این نتیجه رسیده است که می‌خواهد اقشار با درآمد بالا را از دریافت یارانه‌های نقدی محروم کند؟ محتوای انتخاب شده برای ارسال پیامک‌های انصراف رویکردی الزام آور را به ذهن‌ها متبادر می‌کند درحالی‌که مردم می‌پرسند مگر انصراف از دریافت یارانه‌ها، داوطلبانه نخواهد بود؟

سکوت مسئولان ارشد اقتصادی البته بر دامنه ابهام‌ها و شایعه‌ها افزوده است. ارسال پیامک‌های انصراف از یارانه‌ها یادآور تجربه پرداخت یارانه‌های نقدی براساس خوشه‌های درآمدی قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاست. این درحالی‌ است که مسئولان از امکان افزایش میزان یارانه‌های نقدی خبر می‌دهند.

برخی پیامک‌ها اشتباه بود

ایلنا گزارش داد سردرگمی بسیاری از متقاضیان یارانه نقدی که به اشتباه به آنها پیامک انصرافی ارسال شده بود، منجر به تجمع برخی از این افراد در مقابل سازمان هدفمندی یارانه‌ها شد.

مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در واکنش به این تجمع علت ارسال پیامک به برخی اقشار با درآمد پایین را اشتباه در زمان طرح پایش اطلاعات و راست‌آزمایی سال ۸۷ که از سوی مرکز آمار کشور در دبیرستان البرز انجام شده بود، عنوان کردند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

براساس اظهارات مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به‌زودی پیامک‌های انصرافی اصلاح و این پیامک‌ها به افراد مشمول ارسال می‌شود.

شاخص‌های حذف یارانه‌ها اعلام شود

جمشید پژویان رئیس شورای رقابت و یکی از مدافعان اصلی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با اشاره به ارسال گسترده پیامک‌های انصراف طی روزهای گذشته، به خبرنگار ما می‌گوید: این کار، کار بیهوده‌ای است چون دقت در آن نبوده است. او این نکته را هم اضافه می‌کند که اگر دولت یک شاخص‌هایی را اعلام کند و بگوید که براساس این شاخص‌ها افراد داوطلبانه انصراف دهند روش بهتری برای نیل به اهداف دولت خواهد بود. به گفته او در این صورت امکان بیشتری برای انصراف پردرآمدها وجود دارد. پژویان ضمن انتقاد از ارسال پیامک به مردم، تصریح می‌کند: من واقعا نمی‌توانم این کار را درک کنم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×