اخبار نساجی

کشور با اقتصاد مقاومتی خودکفا می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی منجر به افزایش میزان خودکفایی در تمام زمینه ها می شود.

‘مهدی تقوی’‌روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ‌افزود: سیاست ها در اقتصاد مقاومتی باید به گونه ای طراحی شود تا فشار های خارجی اثر کمتری بر اقتصاد کشور داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت ذخایر ارزی کشور پس از تحریم ها، ‌اظهار داشت:‌ بر همین اساس باید تولید داخل در کشور گسترش یابد تا از ارز بی نیاز شویم.

تقوی تصریح کرد:‌ هر کشوری در یک یا چند بخش دارای ظرفیت تولید مناسب است و ایران نیز می تواند از این امکان بهره گیری کرده و میزان تولیدات خود را در بخش های دارای ظرفیت بالا افزایش دهد.

به گفته این کارشناس مسایل اقتصادی، با صادرات کالا ها و محصولات ایرانی و واردات کالا از کشور هایی که در بخش های دیگر دارای مزیت هستند می توان رفاه اجتماعی را افزایش داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تقوی گفت:‌ با توجه به اینکه ایران به دلیل تحریم ها از مزایای تجارت آزاد برخوردار نیست باید احتیاجاتمان را در داخل کشور برآورده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت رشد تولیدات بخش های کشاورزی ، صنعت و سایر بخش ها گفت:‌اگر درآمدهای نفتی در ۱۰ سال گذشته به صورت پراکنده سرمایه گذاری می شد می توانستیم به راحتی در مقابل تحریم ها مقاومت کنیم.

این کارشناس مسایل اقتصادی اظهار امیدواری کرد تحریم ها منجر به حرکت اقتصاد کشور و کاهش نیاز به واردات شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×