اخبار نساجی

روز نوشت یکشنبه هفتم خرداد (مذاکره با روس ها، کمیسیون ضرایب مالیاتی)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یکشنبه روز نسبتاً آرام و بدون چالشی بود و تقریباً همه منتظر افتتاح مجلس شورای اسلامی و تعیین رئیس آن هستند که قرار است دوشنبه برگزار گردد.بحث مذاکرات هسته ای بغداد هنوز نقل محفل روزنامه ها و جلسات می باشد و بازار نیز همچنان سرگردان می باشد. گزارش آقای جلیلی در صحن مجمع تشخیص و برخورد اعضاء نیز قابل تامل بوده و جالب تر از همه دفاع آقای زیبا کلام از عملکرد هیئت اعزامی می باشد.
امروز صبح را با جلسه در محل کنسرسیوم پرشین انرژی با هیئت نفتی روسی که حضور فعالی در بازار ترکمنستان و قزاقستان دارد آغاز و جلسه تقریباً تا ظهر به طول کشید. راههای خرید و حواله وجه و ارسال کالا به ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقاتی جهت خرید کالا برای سوآپ و ترانزیت بعمل آمد و امید است که در جریان اجرا با مشکلی مواجه نشویم.


سپس به اتاق تهران آمده و مدارک خود را جهت شرکت در کمیسیون ضرایب مالیاتی تهیه کرده و عازم جلسه شدم. برای جلسه امروز از چندین اتحادیه و تشکل دعوت بعمل آمده است که در جلسه حضور یابند و اسناد و استدلال خود در مورد نرخ مطلوب ضرایب مالیاتی بیان نمایند که متاسفانه انجمن سازندگان سیم و کابل در جلسه حضور نیافتند و پیمانکاران تجهیزات صنعتی و ساختمانی در جلسه حضور یافتند و دلایل خود مبنی بر لزوم کاهش ضرایب مالیاتی پیمانکاران را بیان نمودند که به علت کاهش ضرایب در سال گذشته نظر مساعدی در کمیسیون برای تعدیل وجود ندارد. اما حضور نمایندگان صنفی و اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان نان صنعتی و ارائه مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر همسان شدن ضرایب مالیاتی تولید کنندگان نان سنتی و صنعتی باعث شد که ضرایب مالیاتی این صنف کاهش یابد.
در مدت سه سال که اینجانب نماینده اتاق بازرگانی در کمیسیون ضرایب مالیاتی بوده ام ضرایب مالیاتی تولید کنندگان صنایع چوب، چرم، نساجی، شیرینی و شکلات، حمل و نقل، آب معدنی،آرد و گندم،پیمانکاری، صنعت پلاستیک و تجهیزات صنعتی و ساختمانی کاهش یافته است و ضرایب شرکتهای ساختمانی، دولت الکترونیک و بیمه نیز تعدیل شده است.


جلسه تقریباً تا ساعت ۶ به طول انجامید و نکته جالب این جلسه حضور فعال و ارزنده نمایندگان صنوف تولیدی و خدماتی می باشد که آقایان آزاد و احمدی حتی در جلساتی که مربوط به ضرایب مالیاتی شرکت ها می باشد و در حوزه اصناف نمیباشد حضور می یابند و در دفاع از منطقی شدن ضرایب مالیاتی واحدهای تولیدی و خرده فروشی همکاری و پیگیری می نمایند.
ساعت ۸ تا ۱۰ را در مجموعه انقلاب با والیبال سپری کردم و سپس عازم منزل شدم، امروز روزنامه اعتماد یک مصاحبه نسبتاً مفصل درباره قاچاق فرآورده های نفتی با اینجانب چاپ کرده است که مطالعه آن را به دوستان توصیه می کنم.
والسلام- سید حمید حسینی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×