اخبار نساجی

پیرموذن: فعالیت گمرک بیله سوار شبانه روزی و گمرک اصلاندوز فعال می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس گفت: بر اساس توافق مقام های ایران و جمهوری آذربایجان فعالیت گمرک بیله سوار مغان شبانه روزی شده و گمرک اصلاندوز نیز بازگشایی و فعالیت خود را دوباره از سر می گیرد.

گمرک بیله سوار مغان در استان اردبیل تنها گمرک مرزی فعال استان اردبیل است و گمرک اصلاندوز نیز در دهه های گذشته در زمینه مساقری فعال بود که با شروع جنگ بین آذربایجان و ارمنستان فعالیت آن متوقف شد.

کمال الدین پیرموذن روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این توافق در جریان نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در باکو بدست آمد.

وی بیان کرد: در جریان سفر هیات بلند پایه جمهوری اسلامی به ریاست محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به باکو توافق های مهمی بین دو کشور در زمینه همکاری اقتصادی ، راه آهن ، امور گمرکی ، بازرگانی بدست آمد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گشایش دفاتر اتاق های بازرگانی دو کشور در پایتخت های همدیگر ، تسریع در اجرای پروژه راه آهن قزوین – رشت – استارا و اتصال آن به راه آهن جمهوری آذربایجان ، تسهیل امور گمرکی و صدور روادید بین اتباع دو کشور، همکاری های نفتی از جمله سواپ نفت ، انتقال آب از جمهوری آذربایجان به ایران ، تسریع در تکمیل سد مشترک خداآفرین ، الویت تامین محصولات مورد نیاز جمهوری آذربایجان از ایران و ..را از جمله توافق های بدست آمده در نهمین نشت کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در باکو ذکر کرد.

پیرموذن که به نمایندگی از مجلس در ترکیب کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان حضور داشت، اظهار کرد: در جریان دیدار واعظی با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان با اظهار خشنودی از گسترش مناسبات دو کشور تاکید کرد که سطح مناسبات دو کشور به هیچ وجه وی را راضی نمی کند و مبادلات اقتصادی دو کشور باید چندین برابر وضعیت فعلی باشد.

وی اضافه کرد: علی اف از روسای ایرانی و اذری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور خواست تا اقدام های اساسی در گسترش هر چه بیشتر مناسبات و افزایش حجم مبادلات بازرگانی دو کشور انجام دهند.

این نماینده مجلس گفت : برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در باکو و استقبال مقام های آذری از این نشست حکایت از شروع دور جدیدی از مناسبات دوکشور دارد و تاکید رییس جمهوری آذربایجان و دیگر مقام های آذری بر توسعه مناسبات نیز تاکیدی بر این واقعیت است.

پیرموذن گفت : فرصت های جدیدی در توسعه مناسبات دو کشور بویژه با توجه به تحولات و حوادث بین المللی و منطقه ای ایجاد شده و مسوولان بوِیژه مسوولان استان اردبیل باید از این فرصت ها برای گسترش مراوادات با جمهوری آذربایجان بهره ببرند.

نهمین نشست کمیسیون مشترک اقتنصادی ایران و آذربایجان روز های چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

ریاست ایرانی این کمیسیون برعهده محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات بود.

در ترکیب این هیات ۶۰ نفر از مقام های دولتی و پارلمانی ایران و نیزنمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×