اخبار نساجی

هند بزرگ ترین مقصد سرمایه گذاری عربستان

 

هند بزرگ ترین مقصد سرمایه گذاری عربستان

    روزنامه عرب نیوز با انتشار گزارشی از روند توسعه مناسبات بین هند و شرکایش در خلیج فارس و خاور میانه ,طی سال های اخیر, این کشور را یکی از بزرگ ترین مقاصد سرمایه گذاری های هنگفت برای عربستان دانست.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ورلدبولتن”, نگاه به خاور میانه به ویژه شورای همکاری خلیج فارس و توسعه مناسبات اقتصادی و جذب سرمایه گذاری از این منطقه سیاست غیر رسمی و اعلام نشده ایست که هند طی سال های اخیر آن را دنبال کرده است. در این راستا عربستان سعودی هند را بازاری یافته است که سرمایه گذاری در آن بازگشت و سود سرشاری می تواند داشته باشد و بدین منظور بخش اعظمی از صندوق ۵۰۰ میلیارد دلاری سرمایه گذاری خارجی را به هند اختصاص داده است.

راجیو شارما, گزارشگر عرب نیوز از دهلی گزارش می دهد که اهمین خلیج فارس به ویژه کشور های شورای همکاری برای هند چنان بالا ست که حساب ویژه ای بر تعاملات تجاری و اقتصادی با این منطقه که سالانه به ۱۶۰ میلیارد دلار می رسد باز کرده است.

بر اساس این گزارش, در میان پنج منبع اصلی تامین کننده نفت هند چهار منبع در میان کشور های منطقه خلیج فارس قرار داشته و از سوی دیگر بخش اعظم گاز طبیعی مورد نیاز هند از این منطقه تامین می شود. همچنین بیش از ۷ میلیون کارگر هندی در کشور های این منطقه مشغول کار هستند که سالانه میلیاردها دلار به خانه می فرستند.. مطابق گزارش بانک جهانی این کارگران سال گذشته ۷۰ میلیارد دلار پول به کشورشان فرستاده اند که بخش اعظم آن از شش کشور شورای همکاری بود. به نوشته عرب نیوز حدود ۲۰ درصد از تولید ناخالص محلی ایالت جنوبی کرالای هند وابسته به شورای همکاری است. بیشتر کارگران هندی منطقه از این ایالت بوده و سالانه ۳۵ میلیارد دلار پول به خانه می فرستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پیش بینی می شود حجم مبادلات تجاری هند با امارات عربی متحده که طی سال گذشته ۷۵ میلیارد دلار برآورد شده است طی چند سال آینده از حجم تجاری هند با بزرگترین شریکش, امریکا, نیز جلو بزند.هند و امارات از سال ۲۰۰۳ که موافقت نامه دفاعی امضا کردند مبادلات دفاعی کلانی نیز دارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×