اخبار نساجی

صرفه‌جویی، کلید قطع نشدن برق در تابستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صرفه‌جویی، کلید قطع نشدن برق در تابستان

در پی افزایش قابل‌توجه مصرف برق در هفته‌های اخیر نسبت به سال گذشته، وزارت نیرو نسبت به احتمال قطعی برق در تابستان امسال هشدار داد.

به گزارش همشهری و براساس اعلام مسئولان وزارت نیرو، مصرف برق از ابتدای امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶درصد افزایش یافته است که علت اصلی آن، بالارفتن میزان استفاده از دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی پرمصرف به‌ویژه کولرهای گازی است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش مصرف انرژی در کشور با درخواست از مشترکان بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش خانگی برای کنترل میزان مصرف برق، گفت: مشترکان باید بر کنترل مصرف خود نظارت جدی داشته باشند تا بتوانیم مانند سال گذشته، تابستان را بدون محدودیت سپری کنیم و با مشکل خاصی مواجه نشویم. به گفته محمد بهزاد، متوسط بهای قبض برق مشتریانی که از یک دستگاه کولر گازی استفاده می‌کنند برای یک دوره دوماهه ۱۴۰هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: با استفاده از این دستگاه‌ها حدود ۵۰ تا ۶۰درصد مصرف برق افزایش می‌یابد و این در حالی است که استفاده از کولرهای آبی با برچسب A به همین میزان مصرف برق را کاهش می‌دهد. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محاسبه‌ها نشان می‌دهد که هزینه برق استفاده از کولرهای آبی در یک ماه ۱۴۰ هزار ریال اما هزینه برق کولرهای گازی ماهانه ۸۴۰ هزار ریال تمام می‌شود و این بدان معنی است که هر مشترک به ازای استفاده از کولر گازی در یک دوره دو ماهه باید
یک میلیون و ۴۰۰هزار ریال هزینه برق بیشتری بپردازد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×