الیاف، نخ و پارچهبازار آنلاین نساجی

الیاف بامبو در محصولات مختلف نساجی- شرکت بازرگانی آروین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شرکت بازرگانی آروین نماینده شرکت RSWM هندوستان تولید کننده نخ بامبو، پنبه؛ مودال، ویسکوز

نوع پیشنهاد: فروش

دسته بندی کالا: نخ

نوع محصول: موارد دیگر

مقدار: سفارش بامبو

قیمت: به روز

توضیحات کالا: شرکت بازرگانی آروین نماینده شرکت RSWM هندوستان تولید کننده نخ بامبو، پنبه؛ مودال، ویسکوز …

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کاربرد نخ بامبو در محصولاتی همچون :

فرشهای ابریشم نما با خاب کوتاه
انواع لباس های زیر ورزشی
محصولات پاک کننده
روکش داخلی اتومبیل
پوشاک والبسه زیر
پادری حمام
حوله
پتو…

یکی از پیشرفت های اخیر در زمینه الیاف جدید استفاده از الیاف بامبو در محصولات مختلف نساجی می باشد. الیاف بامبو دارای خواص طبیعی مشخصی هستند که باعث می شود نسبت به الیاف پنبه برتری پیدا کنند.

الیاف بامبو دارای خواص ضد میکروبی نیز هستند، البته گزارشات اخیر مطالب متفاوتی را در خصوص خواص ضدمیکروبی ذاتی در الیاف بامبو ارائه کرده اند

دیگر ویژگی های الیاف بامبو آن است که به شکل منحصر به فردی قابل تجزیه در محیط زیست بوده و به عنوان یک لیف سلولزی ، صد درصد توسط میکرو ارگانیزم های خاک و نور آفتاب تجزیه می شود. از آنجا که منسوجات بامبو به سرعت در محیط زیست تجزیه می شوند، آلودگی زیست محیطی ایجاد نکرده و به طبیعت نیز صدمه نمی زنند. الیاف این گیاه یک آنتی باکتریال طبیعی محسوب می شود ؛ بنابراین سازگار با پوست بدن بوده و آلرژی ناشی از مواد ضد باکتری شیمیایی را ایجاد نمی کند

علاوه بر آن حضور ماده ی باکتریواستاتیک در گیاه بامبو که “bamboo kun” نامیده می شود، باکتری را از پارچه های بامبو دور می کند. آنتی باکتریال طبیعی موجود در آن حاوی ماده ای است که با سلولوز موجود در آن ترکیب گردیده و طی فرایند تولید الیاف این خاصیت به لیف هم منتقل می شود و موجب میگردد که الیاف بامبو دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونت کنندگی باشند.

محصولات بهداشتی متعددی با کاربرد بیمارستانی و پزشکی نیز از الیاف بامبو تولید می شود که شامل باند و گاز پانسمان، لباسهای جراحی، پوشاک پرستاران و کادر درمانی و غیره می باشد.

بعلاوه بامبو به دلیل اینکه الیاف دارای شکاف های بسیار ریزی هستند. وجود این سوراخ ها موجب جذب رطوبت بالا و تهویه می شود.

الیاف بامبو دارای باریکی و سفیدی خاصی است . کمتر ساییده می شود و از لحاظ رده بندی جزو الیاف درجه اول جهان با استاندارد کیفی عالی به شمار می آید و از دوام ، استحکام ، ثبات بسیار بالایی برخوردار است.

خواص ضد آلرژی و آنتی استاتیک

از آنجایی که بر خلاف سایر الیاف طبیعی الیاف بامبو نیاز به هیچگونه مواد شیمیایی آفت زدایی ندارد بنابراین کاملا ضدآلرژی و هرگونه حساسیت می باشد.مخصوص افرادی که پوست حساسی دارند.

تحقیقات نشان داده که خواص ضد باکتری آن نسبت به پنبه سه برابر ، خواص آنتی استاتیک آن ۱۲ برابر ، خاصیت جذب عرق آن ۶۰% بیشتر و خاصیت دفع بوی بد بدن آن ۳۰% بیشتر از محصولات پنبه می باشد

بر اساس بررسی یک سازمان تحقیقاتی صنعت نساجی ژاپن ثابت گردید که حتی پس از پنجاه مرتبه شستشو هنوز خواص ضد باکتری و ممانعت از رشد باکتری الیاف بامبو پا برجا بود. در صورتی که الیاف آنتی باکتریال شیمیایی رفته رفته خواص آنتی باکتریال خود را از دست داده و حتی آلرژی (حساسیت زا) خواهند شد.

قدرت جذب آب در الیاف بامبو به قدری زیاد است که هنگام شستشو وزن آن سه برابر افزایش می یابد.

همانطور که می دانید پس از تعرق بدن و عدم تبخیر به موقع آن ایجاد باکتری می شود که باعث بوی بد بدن می گردد.
ساختار الیاف بامبو به شکلی است که حتی باکتری های روی پوست را نیز از بین می برد و بوی بد حاصل از عرق بدن را محو می کند.نکته بسیار جالب در این الیاف این است که در تابستان ایجاد خنکی و در زمستان ایجاد گرما می کند.(برخلاف الیاف شیمیایی که باعث تحریک و خارش پوست می شود.) حوله های بامبو نیز بنا به دلایل ذکر شده باعث احساس راحتی بیشتر برای مصرف کننده شده و از طرفی بوی نامطبوع نیز در آنها ایجاد نمی شود.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های الیاف بامبو ، خاصیت جذب اشعه ماوراء بنفش خورشید است که بسیار خطرناک بوده و قرار گرفتن طولانی مدت در برابر آن عامل ایجاد سرطان پوست می باشد. کاغذ دیواری ها و پرده های از جنس الیاف بامبو قادر هستند که این تشعشعات مضر را با طول موج های مختلف جذب نموده و برای حفظ سلامتی انسان بسیار مفید واقع گردد.

پارچه‌های ساخته شده از نخ خالص بامبو دارای خواصی مانند جذب رطوبت، انتقال بخار آب، نرمی و لطافت، آویزش مناسب، رنگ پذیری بالا و درخشش رنگ است و برای ساخت منسوجاتی مانند لباس ورزشی، لباس شنا، لباس خواب، تشک، پتو، حوله و… مناسب است. با توجه به اینکه بامبو دارای خواص منحصربه فرد ضدباکتری است، برای تولید لباس زیر، تی‌شرت و جوراب می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین به دلیل خاصیت ضداشعه ماورای بنفش در تولید البسه تابستانی به‌خصوص برای محافظت از زنان باردار و کودکان در برابر تشعشعات مضر خورشید مناسب است. همچنین پارچه های تشکیل شده از الیاف بامبو دارای جذب رطوبت خوب، نفوذپذیری هوا، الاستیسیته ی بالا، احساس نرمی و رنگ پذیری بهتری هستند.

کلمات کلیدی: نخ بامبو ، مودال ، نخ پنبه ، Bamboo , Modal , Cotton , Viscose

نام و نام خانوادگی: جواد ارشدی

نام شرکت: بازرگانی آروین

کشور: ایران

تلفن: ۰۳۱۵۴۷۲۵۱۲۰

فکس: ۰۳۱۵۴۷۲۵۲۱۰

تلفن همراه: ۰۹۱۳۲۶۱۹۳۹۹

تاریخ انقضاء آگهی: ۲۰۱۸-۰۵-۰۴

:: پیشنهاد خرید یا فروش کالای خود را ثبت نمائید ::

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ممنون از اطلاعات خوبتون یک سؤال دارم از خدمتتون آیا الیاف بامبو همان الیاف ویسکوز هست ؟یا نه کاملا طبیعی و با خواص متفاوتی هست ممنونم از پاسخ‌گویی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×