اخبار نساجی

صنعت خودرو و نساجی از زمینه‌های همکاری مشترک ایران و هند

سرپرست دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران با کاردار و وابسته بازرگانی سفارت هند، دیدار و بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و صنعتی دو کشور به ویژه در حوزه‌های خودرو و نساجی تاکید کرد.

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان توسعه تجارت ایران، آقای سیدرضا سیدآقازاده، همچنین با اظهار امیدواری به استمرار این دیدار‌ها برای توسعه روابط تجاری و افزایش حجم تجارت ایران و هند، گسترش روابط دو کشور را خواستار شد.

کاردار و وابسته بازرگانی سفارت هند در تهران نیز با اشاره به روابط دیرینه دو کشور ایران و هند، گسترش روابط اقتصادی و صنعتی دو کشور را در زمینه‌های دارویی، فناوری اطلاعات، نساجی‏ خودرو‏، کشاورزی، پزشکی، دارویی، صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک را خواستار شد.

در این دیدار شرکت‌های حاضر در جلسه، سوالاتی در خصوص قطعه‌سازی و همکاری خودرویی، گردشگری سلامت و توسعه روابط پزشکی، سرمایه‌گذاری، توانمندی‌ها و نقاط ضعف و قوت تجارت دو کشور مطرح کردند که موارد مطرح شده از سوی سرپرست دفتر شبه قاره هند و وابسته بازرگانی سفارت هند در تهران پاسخ داده شد.

همچنین در این دیدار پیشنهاد شد به منظور تسهیل حضور شرکت‌های هندی و ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی دو کشور توافقنامه‌ای میان شرکت نمایشگاه‌های بین المللی تهران و دستگاه ذیربط در وزارت بازرگانی هند به امضا برسد که این پیشنهاد مورد موافقت سید آقازاده سرپرست دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت و کاردار سفارت هند در تهران قرار گرفت.

گفتنی است در راستای گسترش روابط تجاری، اقتصادی و صنعتی ایران و هند، هیئت ۲۵ نفره تجاری از اتاق بازرگانی PHD هند در ایران حضور یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×