اخبار نساجی

هماهنگی برای عرضه بزرگترین شرکت بورسی

 

هماهنگی برای عرضه بزرگترین شرکت بورسی

معاون سازمان خصوصی سازی از آماده سازی هلدینگ خلیج فارس و واگذاری آن به همراه شرکت‌های فجر و مبین خبر داد.

محمود افضلی ـ معاون سازمان خصوصی‌سازی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیمات هیات واگذاری مقرر شد که سهام هلدینگ خلیج فارس به همراه دو شرکت فجر و مبین واگذار شود.

وی با بیان اینکه دلیل به تاخیر افتادن واگذاری هلدینگ خلیج فارس مصوبه شورای رقابت و تفکیک شرکت‌های فجر و مبین از هلدینگ بود، ادامه داد: پس از بحث و بررسی و مکاتبات انجام شده، هیات واگذاری تصویب کرد که هلدینگ خلیج فارس به همان شکل سابق و به همراه شرکت‌های فجر و مبین واگذار شود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در مورد زمان واگذاری هلدینگ خلیج فارس گفت: آماده سازی این شرکت در حال انجام است و اگر از نظر بورس اشکالی در صورت‌های مالی این شرکت وجود نداشته باشد، سهام آن به زودی در بورس عرضه می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته‌ افضلی با تصویب هیات واگذاری در حال حاضر مشکلی در خصوص واگذاری هلدینگ خلیج فارس وجود ندارد و باید هماهنگی‌های لازم با بورس برای زمان عرضه سهام این شرکت صورت گیرد.

وی یادآور شد: طرح توجیهی افزایش سرمایه این شرکت در دست بررسی سازمان بورس است که با دریافت مجوز افزایش سرمایه و ثبت افزایش سرمایه، این هلدینگ برای واگذاری آماده خواهد شد.

به گزارش ایسنا در حالی که آخرین گام‌های هلدینگ خلیج فارس برای ورود به بورس برداشته می‌شد تا بزرگترین شرکت بورسی سال ۹۱ در خرداد ماه وارد بورس شود، جریان جدیدی پیش روی این واگذاری بزرگ قرار گرفت و شواری رقابت اعلام کرد که سهام این دو شرکت فجر و مبین از شرکت هلدینگ خلیج فارس تفکیک شود.

پس از این مصوبه رییس شورای رقابت در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که شورای رقابت مانع واگذاری شرکت‌های فجر و مبین نیست و این دو شرکت می‌توانند به طور مجزا واگذار شوند ولی اگر برخلاف نظر شورا این دو شرکت جزو هلدینگ خلیج فارس واگذار شوند، شورای رقابت کنترل قیمت و دستورالعمل قیمت را در خصوص این دو شرکت انجام می‌دهد.

به این ترتیب با نظر هیات واگذاری قرار است ۱۵ شرکت زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس به زودی در بورس عرضه شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×