مقالات نساجی

گزارش بازدید از شرکت حریر سمنان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مهندس ناصر زجاجی مجرد – مشاور شرکت آواکتان قشم

گزارش بازدید از شرکت حریر سمنان درتاریخ دوشنبه مورخه ۲۴/۱۴۰۰/۳

این بازدید به اتفاق اقای ناظم خردمند و خانم مهندس ملکی انجام گرفت و ضمن تشکر از اقای مهندس سرشارزاده بواسطه پذیرایی و توضیحات مبسوطی که دادند…

به باور من شرکت حریر سمنان یکی از مجهزترین شرکتهای موجود درسیستم تاری و پودی می باشد….که با توان و ماشین الات نساجی مرتبط درحال تولید با راندمان مطلوب است…

اکنون گزارش تهیه شده مصورکه توسط خانم مهندس ملکی تهیه شده جهت استفاده علاقمندان به صنعت نساجی ارائه میشود….

  1. یک دستگاه ماشین ایرجت که از ان جهت بوبین پیچ بعنوان شل پیچ و در ادامه پس از رنگرزی بوبین سفت پیچی استفاده میگردد

گزارش بازدید از شرکت حریر سمنان

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۲.خط رنگرزی بوبین رنگ کنی ۴۰۰ کیلوگرمی و دستگاه ۱۰۰کیلویی وامکان رنگرزی ۱۰۰کیلویی و امکان ۵۰ کیلویی وجود دارد…

گزارش بازدید از شرکت حریر سمنان گزارش بازدید از شرکت حریر سمنان گزارش بازدید از شرکت حریر سمنان

۳. واحد مقدمات بافندگی شامل چله پیچ مستقیم ازکمپانی پلات واهارکه امکان تغذیه چله بخشی هم وجود دارد وامکان تولیدانواع چله رنگی متنوع تک لا با توان اهار دادن موجود است

واحد مقدمات بافندگی
واحد مقدمات بافندگی

۴. خط بافندگی مدرن در شرکت که شامل دستگاههای ژاکارد و دابی میباشد و با توضیحات ارائه شده توسط اقای مهندس سرشارزاده تعداد ۳۰ دستگاه ماشین بافندگی دورنیر بوده و اکنون یک خط دیگر در حال انتقال به کارخانه از شرکت قبلی میباشد.

۵..ازجمله ابتکارات قابل توجه در کنار موارد مرتبط به نساجی وجود پالایشگاه کوچکی است که جهت ساخت و ترکیب مواد تعاونی از جمله مواد نرم کن سیلیکونی .نانازیل. یکنواخت کننده. جهت فروش به بازارمصرف ایجاد شده است.

موارد مرتبط به نساجی

واکنون سالن رنگرزی وتکمیل وچاپ میباشد

۶. دستگاه شتشوی مداوم با شش حوضچه با سرعت تولید ۴۰ متر بر دقیقه که این دستگاه همچنین امکان مرسراسیون بروی پارچه های صددرصد پنبه را دارد.

دستگاه شتشوی مداوم
دستگاه شتشوی مداوم

۷. انواع دستگاههای رنگرزی شامل جت مخصوص پارچه  صددرصد ژیگر . ترموزول . پداستیم . که با در اختیار داشتن این امکانات توان شرکت درحد بسیار بالایی از پاسخگویی در توان تولید مطلوب انواع پارچه فراهم است.

انواع دستگاههای رنگرزی
انواع دستگاههای رنگرزی

۸. و درادامه دستگاه اسگاچر (تاب بازکن) امکان رنگرزی پارچه نیتینگ رو نیز فراهم نموده است.

دستگاه اسگاچر (تاب بازکن)
دستگاه اسگاچر (تاب بازکن)

۹. دستگاههای استنتر و انواع خشک کن مجهز به سیستم بخار جهت تثبیت پارچه های پنبه ایی از جمله موارد قابل تامل است

دستگاههای استنتر و انواع خشک کن
دستگاههای استنتر و انواع خشک کن

البته در کنار این دستگاهها خشکن سیلندری نیز در راستای تکامل کار در اختیار است.

و از جمله موارد قابل ذکر دو دستگاه تکسیما و یک دستگاه بروکنر با عرض ۱۸۰ سانتی متر توان سنگ شور کردن و انجام عملیات کوتینگ و ضداب کردن بر روی انواع پارچه فراهم است.

۱۰. وجود دستگاههای اماده بکار خار زنی از جمله امکانات قابل تامل شرکت است.

البته در کنار دستگاه خارزنی وجود دستگاههای کالندر با امکان فشار وارده ۵۰ تن فراهم است که ضمن براق کردن و زیردست دادن مطلوب پارچه از مصرف مواد تعاونی تا حدود ۵۰ درصد جلوگیری میکند.

۱۱. دستگاه سنفورایزینگ از جمله دستگاههای است که وجود ان در هر شرکت مزیت محسوب میشود بواسطه انکه این دستگاه امکان تنظیم میزان ابرفت را با استفاده ازیک غلتک بزرگ که درقسمت بالایی ویک تسمه نمدی وادامه دار میباشد که پارچه به صورت اورفید وارد دستگاه شده و با استفاده از یک دستگاه بخار بین ۷ تا ۱۰ درصد رطوبت برروی پارچه ایجاد وجذب میشود که همزمان باتغذیه اورفید جمع شدگی در پارچه ایجاد شده و امکان تولید پارچه با ابرفت صفر را در این دستگاه فراهم میسازد بعنوان مثال سیستم تغذیه باسرعت ۸۰ متر در دقیقه و سیستم برداشت باسرعت ۱۰ متر در دقیقه باعث ایجاد ۵ تا ۱۰ درصد جمع شدگی پارچه میشود.

دستگاه سنفورایزینگ

۱۲. دستگاه چاپ روتوری موجود و در ادامه دستگاههای فیکس بخار مرتبط قابل توجه بود و در مورد توانایی واحد چاپ شرکت ذکر چند نکته حالی از لطف نخواهد بود

امکان چاپ روی انواع پارچه ها ازجمله چاپ راکتیو با بخار اشباع ۱۰۲ درجه جهت پارچه های سلولزی. چاپ دیسپرس در دمای ۱۷۰ درجه جهت انواع پارچه های پلی استر چاپ پیگمنت در دمای ۱۳۰ تا ۱۵۰ درجه مخصوص انواع پارچه های مخلوط پنبه پلی استر و سایر پارچه ها و چاپ برداشت در دمای ۱۵۵ درجه و در انتها امکان انجام چاپ سوخت که با حذف جزئه سلولزی پارچه روی پارچه طرح مورد نظر ایجاد میگردد که تمامی مواردی که که بیان شد تجربه شده است.

چاپ روی انواع پارچه
چاپ روی انواع پارچه

۱۳. واحد کنترل و بسته بندی با تمام توان نسبت به کنترل وبسته بندی پارچه ها درحال تلاش است

۱۴ .و انچه از نظر نباید مخفی بماند وجود یک ازمایشگاه مجهز باپرسنل مجرب که اصطاحا آن راقلب مجموعه مینامم نباید ازنظرپنهان بماند

۱۵. و در ادامه ارائه انواع کالیته و ارائه توانمندهای شرکت در بدو ورود و انتهای بازدید جای تامل وتشکر دارد

انواع کالیته
انواع کالیته

و دراخر گزارش برخود لازم و واجب میدادم از استادعزیز و فرهیخته جناب آقای دکتر سرشارزاده به حق دراین مجموعه انچه ایجاد کرده ازسرعاشقی بوده و وجود چنین انسانهای علاقمند و استوار در صنعت نساجی انسان رو به اینده امیدوار میکند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×