اخبار نساجی

تدوین بسته ویژه حمایت از فعالان اقتصادی در حوزه تجارت خارجی

 

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک گفت: به ‌منظور استفاده حداکثری از توان داخلی و شبکه گمرک جمهوری اسلامی ایران، بسته ویژه حمایت از فعالان اقتصادی در حوزه تجارت خارجی تدوین و اجرا می‌شود.

بهزاد شیری با بیان مطلب فوق گفت: گمرک در سال جاری و در راستای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اقدام به طراحی و تدوین بسته‌های حمایت از تولید و پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و تخلفات گمرکی کرده است و به‌منظور استفاده حداکثری از توان داخلی و شبکه گمرک جمهوری اسلامی ایران، برنامه تکمیلی حمایت از تجارت خارجی فعالان اقتصادی خوشنام را به‌صورت بسته ویژه تدوین و اجرا می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در این بسته تسهیلات ویژه‌ای برای فعالان اقتصادی خوشنام در حوزه تجارت خارجی پیش‌بینی شده است، از کلیه فعالان اقتصادی این حوزه درخواست می‌شود با مراجعه به سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.irica.gov.ir نسبت به ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند تا اقدامات مقتضی پس از خوداظهاری ذی‌نفعان صورت گیرد و از تسهیلات ویژه‌ای که برای این دسته از فعالان اقتصادی در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک اظهارداشت: از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه تجارت خارجی درخواست می‌شود قبل از ثبت‌نام، حتماً راهنمای نحوه تکمیل فرم مربوطه که از طریق آدرس مزبور قابل دسترسی است به دقت مطالعه کنند.

وی تسهیلات ویژه فعالان اقتصادی خوشنام در حوزه تجارت خارجی را شامل موارد زیر، اعلام کرد: ترخیص کالا بدون انجام تشریفات ارزیابی (به استثنای کالاهای مشمول کنوانسیون‌های بین‌المللی نظیر بازل و…)، انجام کلیه امور اداری و تشریفات گمرکی خارج از نوبت در گمرک‌های اجرایی کشور، ترخیص کالا به صورت نسیه (حداکثر تا ۵۰ درصد ارزش کالا)، اخذ ضمانت‌نامه گمرکی برای ترخیص کالا با سررسید بیش از ۲ ماه نسبت به شرایط معمول و متعارف، اولویت در ایجاد انبار و گمرک اختصاصی، اخذ تضمین بیمه ای برای سایر رویه‌ها، نظیر ورود موقت کالا و خودرو، ترانزیت، انبار اختصاصی با حداقل مبلغ تضمین تعیین شده در قانون و پذیرش اظهارنامه با حداقل اسناد و اطلاعات وفق ماده ۴۲ قانون امور گمرکی (مصوب ۱۳۹۰).

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک تأکید کرد: در شناسایی فعالان اقتصادی خوشنام حوزه خارجی ۷ معیار مدنظر قرار می‌گیرد که در فرم ثبت‌نام، اطلاعات مربوط به این معیارها به‌صورت خوداظهاری از فعالان اقتصادی اخذ و صحت‌سنجی می‌شود، بنابراین لازم است در هنگام ثبت‌نام نهایت دقت به‌عمل آید.

وی افزود: این معیارها شامل: عدم سابقه در زمینه جعل اسناد گمرکی، قاچاق، کم‌اظهاری در ارزش، تعهدات و تضامین ایفا نشده، ورشکستگی به تقصیر، تقلب و سابقه مؤثر کیفری در زمینه تقلب تجاری است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×