اخبار نساجی

واردات ‌۵ هزار تن سیگار در ‌١٠ ماه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

افزایش ‌۶٠ درصدی واردات رسمی و کاهش قاچاق

در ۱۰ ماهه امسال، پنج هزار تن سیگار به ارزش ۷۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که واردات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰.۳۳ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایسنا، در حالی که طی ۱۰ ماهه سال گذشته، میزان واردات سیگار به کشور سه هزار تن به ارزش ۴۶ میلیون دلار بوده است، ‌این میزان در مدت مشابه امسال به رقم پنج هزار تن به ارزش ۷۴ میلیون دلار رسیده که نشان می‌دهد به لحاظ وزنی ۴۸.۶۱ درصد و به لحاظ ارزشی ۶۰.۳۳ درصد افزایش یافته است.

سوییس، امارات متحده عربی و کره، عمده‌ترین کشورهای مبدا واردات سیگار در این مدت بوده‌اند که میزان واردات از سوییس سه هزار و ۸۵۲ تن به ارزش ۶۸ میلیون و ۹۷۰ هزار دلار بوده و این کشور به لحاظ وزنی ۸۰.۷۴ درصد و به لحاظ ارزشی ۹۳.۰۴ درصد از سهم کل واردات سیگار را به خود اختصاص داده است.

همچنین در این مدت امارات ۴۸۶ تن سیگار به ارزش دو میلیون و ۵۴۰ هزار دلار به کشورمان صادر کرده است و از نظر وزنی ۱۰.۱۸ درصد و از نظر ارزشی ۳.۴۳ درصد از سهم کل واردات سیگار به ایران را به خود اختصاص داده است.

کره نیز طی ۱۰ ماهه اخیر ۳۹۱ تن سیگار به ارزش دو میلیون و ۱۳۴ هزار دلار به ایران صادر کرده که سهم این کشور از کل واردات سیگار به لحاظ وزنی ۸.۲۰ درصد و به لحاظ ارزشی ۲.۸۸ درصد بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

میزان واردات سیگار از سایر کشورها نیز در این مدت، ۴۲ تن به ارزش ۴۸۲هزار دلار بوده است که از نظر وزن ۰.۸۸ درصد و از نظر ارزش ۰.۶۵ درصد از سهم کل واردات سیگار به کشورمان را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا افزایش میزان واردات رسمی سیگار به کشور نشان می‌دهد که سیاست‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این زمینه موثر بوده و به جای ورود غیرقانونی سالانه میلیاردها تومان سیگار به کشور این امر وجه رسمی به خود گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×