اخبار نساجی

بخشودگی جرایم بدهی های قطعی بیمه تأمین اجتماعی

 

بخشودگی جرایم بدهی های قطعی بیمه تأمین اجتماعی

 

مشاور اتاق تهران در امور مالیاتی و بیمه، از دستورالعمل اجرایی بخشودگی جرایم بدهی های قطعی بیمه تأمین اجتماعی خبر داد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، به گفته طلایی زاده دستورالعمل اجرایی بخشودگی جرایم بدهی های قطعی بیمه تأمین اجتماعی تا اسفندماه ۱۳۹۰ ، ابلاغ شده و این دستورالعمل امتیازات و تسهیلاتی را برای کارفرمایان ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، کارفرمایان تا روز ۳۰ آذرماه امسال فرصت دارند نسبت به بخشودگی جرایم بدهی های خود به بیمه تأمین اجتماعی اقدام کنند.

درصورتی که کارفرمایان یادشده درخواست کتبی مبنی بر پرداخت بدهی‌های معوقه قطعی بابت حق‌بیمه و بیمه بیکاری لغایت اسفند ۱۳۹۰ کارگاه خود را به سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه و مبلغ مربوطه را تا تاریخ ۳۰/۹/۹۱ پرداخت کنند از ۹۰ درصد بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار می‌شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چنانچه کارفرمایان یادشده قادر به پرداخت یک جای بدهی‌های قطعی معوقه لغایت اسفند ۹۰ نباشند، می‌توانند درخواست کتبی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰/۹/۹۱ مبنی بر تقسیط بدهی کارگاه به شعبه تأمین‌اجتماعی ارائه و ثبت دفتر کنند که در این صورت به ازای هر ماه مشمول ۱۰ درصد کاهش بخشودگی می‌شوند.

نحوه محاسبه بخشودگی به ازای هر ماه ۱۰ درصد به این شرح است که:

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۰/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۸۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۱/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۷۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۲/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۶۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

همچنین درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۱/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۵۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۲/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۴۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۳/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۳۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۴/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۲۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۵/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۱۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

چنانچه کارفرما اقساط مقرر را تا سررسید قسط بعدی پرداخت نکند، بدهی تبدیل به حال شده و جرائم نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال دریافت خواهد شد و جرائم مطالبه شده قبلی نیز به نسبت مانده قابل وصول است.

همچنین جرائم حق‌بیمه‌های متعلقه کلیه کارگاه‌هایی که لغایت اسفند ۹۰ نسبت به پرداخت اصل حق‌بیمه خود اقدام کرده‌اند از ۹۰ درصد بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار می‌شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×