اخبار فرش ماشینی

صادرات صنایع دستی آذربایجان شرقی به چین

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، خانم «چن جینگ» در دیدار با مهندس تراب محمدی افزود: در طول سه سال گذشته سه مورد تجاری بزرگ صنایع دستی بین ایران و چین رد و بدل شده که طی آن حجم بالایی از این آثار هنری زیبا و ارزشمند به چین وارد شده است.

وی آثار صنایع دستی آذربایجان شرقی و تبریز را بسیار زیبا و با ارزش بالا توصیف کرد و گفت: آثاری همچون محصولات صنایع دستی نقره و فرش تبریز دارای شهرت جهانی هستند.

جینگ با اشاره به وجود تفاهم نامه های همکاری مشترک بین دو کشور، آینده ایران و چین در زمینه مبادلات فرهنگی هنری با محوریت صنایع دستی را بسیار روشن ارزیابی کرد.

وی با اشاره به مسئولیت خود به عنوان نماینده سازمان بین المللی صنایع دستی (WCC) در کشور چین، اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه کشور ایران در زمینه صنایع دستی بسیار غنی تر از دیگر کشورهاست، می تواند نسبت به تبادل هنرمندان، اساتید و دانشجویان با دیگر کشورها پیشقدم شده و فرصتی را برای حضور هنرمندان کشورهای دیگر برای آموزش و گذراندن دوره های هنری در ایران فراهم کند.

مسئول برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در خارج از کشور چین یادآور شد: سازمان جهانی صنایع دستی که در پنج قاره جهان مقر دارد، به عنوان تنها سازمان بین المللی صنایع دستی عضو یونسکو، تمایل دارد آموزش آکادمیک صنایع دستی را به صورت شبکه ای بهم متصل در تمام کشورها به یکدیگر مرتبط کند.

خانم چن جینگ خاطرنشان کرد: در این راستا کشور چین آمادگی دارد همکاری های متقابلی مابین دانشگاه های هنر و صنایع دستی ایران به ویژه استان آذربایجان شرقی با دانشگاه های این کشور داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین با اشاره به بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در ایران، تصریح کرد: برای من بسیار جالب بود وقتی دیدم ایران تنها کشوری است که به صورت مدام و با شکوه این روز را گرامی می دارد.

نایب دبیرکل اتحادیه صنایع دستی کشور چین ادامه داد: کشور چین به تازگی از زمان دقیق این روز جهانی آگاهی یافته در حالی که ایران چند سال است آن را با برگزاری نمایشگاه های متعدد و قدردانی از هنرمندانش جشن می گیرد و معتقدم ما و بسیاری از کشورها در این زمینه باید از شما چیزهای زیادی را یاد بگیریم.

جینگ ضمن ابراز رضایت از برگزاری این نشست مشترک با مسئولان صنایع دستی آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: با توجه به علاقه متقابل ایرانی ها و چینی ها به فرهنگ و هنر یکدیگر، زمینه های لازم برای گسترش روابط گردشگری از طریق صنایع دستی و هنرمندان نیز می تواند فراهم شود.

یادآور می شود، در حاشیه دومین کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی جهان اسلام در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، نایب دبیرکل اتحادیه صنایع دستی کشور چین با مهندس تراب محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×