اخبار نساجی

همایش مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی ایران در مشهد برگزار شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بیست و سومین همایش مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی ایران با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت در مشهد برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت طاها قالب توس واقع در شهرک صنعتی توس مشهد در باره اهداف و دستاوردهای این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: هر شش ماه یکبار همایشی با حضور همه مدیران عامل تولیدی صنعت پتروشیمی برای بحث و تبادل نظر در باره این صنعت برگزار می شود.

‘عباس شعری مقدم’ افزود: در این نشست ها مدیران در باره مسائل مختلف مانند به ظرفیت رساندن مجتمع های تولیدی و تامین خوراک، مشکل فروش محصولات و عرضه در بورس، حدود قانونی حاکمیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ارتباط آن با شرکت های واگذار شده، هماهنگی های نوبت کاری و نظام پرداخت به بحث و تبادل نظر می پردازند.

وی گفت: هدف اصلی این همایش ایجاد هماهنگی فعالیت ها بین شرکت ها پس از خصوصی شدن آنها است تا در این راستا مشکلات موجود مطرح و راهکارهای لازم در باره آنها اندیشیده شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر نفت همچنین از واگذاری مدیریت توزیع سهام عدالت واحدهای پتروشیمی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خبر و ادامه داد: مراحل ثبت نام از واحدهای متقاضی در حال انجام است.

* سهم ۲۱ درصدی ایران در تولیدات صنایع پتروشیمی خاورمیانه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در خصوص جایگاه این صنعت در کشور گفت: صنعت پتروشیمی ایران در سال های اخیر دستاوردهای مطلوبی داشته و موفق شده ۲۱ درصد از تولیدات صنایع پتروشیمی خاورمیانه را از آن خود کند.

شعری مقدم افزود: اکنون عمده تولیدات صنایع پتروشیمی ایران به کشورهای آسیای شرقی، آسیای میانه و خاورمیانه صادر می شود اما به دلیل پاره ای مشکلات محصولات این صنایع به سایر نقاط جهان صادر نمی شود.

وی بیان کرد: به رغم تحریم های اقتصادی و مشکلات مربوط به ارز، صادرات صنایع پتروشیمی رونق داشته لذا با هیچ مشکلی در این بخش مواجه نیستیم.

* بهره برداری دو مجتمع پتروشیمی از خط لوله اتیلن غرب تا پایان امسال

معاون وزیر نفت همچنین از بهره برداری دو مجتمع پتروشیمی مربوط به مرحله دوم پروژه بزرگ خط لوله اتیلن غرب تا پایان سال جاری خبر داد.

شعری مقدم گفت: اجرای خط لوله اتیلن غرب به عنوان طولانی ترین خط لوله انتقال اتیلن جهان در سه مرحله تعریف شده که مرحله نخست آن پیش از این به بهره برداری رسیده، مرحله دوم در دست اجرا است و مرحله سوم آن توسط دولت اجرا نمی شود.

وی افزود: به منظور انتقال اتیلن مورد نیاز طرح های پتروشیمی از منطقه ویژه اقتصادی پارس و بندر امام خمینی(ره) خط لوله ای به قطر ۲۴ اینچ از منطقه ویژه اقتصادی پارس شروع شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: خط لوله اتیلن غرب که از عسلویه تا تبریز و در ادامه با انشعاب طولانی خط دنا از گچساران تا بروجن و ممسنی تداوم می یابد نخستین طرح خط لوله انتقال اتیلن در دنیا به طول دو هزار و ۴۵۰ کیلومتر است.

شعری مقدم افزود: خط لوله اتیلن از ۱۱ استان عبور و خوراک ۱۲ مجتمع پتروشیمی را تامین می کند.

وی گفت: مرحله نخست این پروژه از عسلویه تا کرمانشاه، مرحله دوم آن از کرمانشاه تا مهاباد و مرحله سوم نیز از مهاباد تا تبریز اجرا می شود.

در چارچوب برگزاری همایش مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی ایران طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه همچنین مدیران شرکت های پتروشیمی و مسوولان وزارت نفت از دو واحد صنعتی تولید تجهیزات مربوط به صنایع پتروشیمی در مشهد بازدید کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×