اخبار فرش ماشینی

استرداد مالیات بر ارزش افزوده، فرصت یا تهدید؟؟!!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در میز تخصصی صادرات فرش ماشینی و نساجی به نقل از مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان مطرح شد: ارزش افزوده، نهایتا ظرف یک ماه پس از درخواست استرداد به صادر کننده پرداخت می شود.

بیست و چهارم آبان ماه میز تخصصی صادرات فرش ماشینی و نساجی با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی کاشان، جمعی از صادرکنندگان و معاون بازرگانی سازمان توسعه و تجارت استان اصفهان برگزار گردید.

در بخشی از این نشست که به مشکلات استرداد مالیات بر ارزش افزوده اختصاص داشت، آقای تولایی(ریس اتاق بازرگانی) مدعی شد که چنانچه صادرکنندگان تقاضای استرداد ارزش افزوده نمایند، از سوی اداره کل مالیات استان اصفهان کمیته ویژه ای تشکیل شده و برآورد مالیاتی چند میلیاردی برای آنها ثبت می شود و اینگونه نه تنها ارزش افزوده به صادرکننده مسترد نمی شود، بلکه سایر صادرکنندگان نیز از ترس پرونده سازی مالیاتی درخواست استرداد نمی کنند.

در ادامه این جلسه تولیدکنندگان و صادرکنندگان به گلایه از تصمیمات نهادهای دولتی پرداختند. یکی از تولیدکنندگان گفت: کسانی برای ما تصمیم میگیرند که هیچ اطلاعی از صنعت فرش و مشکلات این صنعت ندارند.

سپس دکتر مجیری در ادامه بحث اظهار داشت: مشکل صادرکنندگان، جزیره ای فکر کردن برخی از مسئولین است که فقط به اداره خود توجه می کنند و منافع ملی را مدنظر قرار نمی دهند؛ در حالی که همه سوار بر یک کشتی هستیم.

وی به مشکل استرداد مالیاتی صادرکنندگان نیز اشاره کرد و از قول آقای امیری(مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان) گفت: ارزش افزوده نهایتا ظرف یکماه پس از درخواست استرداد به صادرکنندگان مسترد می گردد، در غیراینصورت با کارمند خاطی برخورد می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×