اخبار نساجی

سکه پیش‌فروش، بازار را تکان نداد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سکه پیش‌فروش، بازار را تکان نداد

روز گذشته با وجود برخی ناهماهنگی‌ها ۱۰۰ هزار سکه پیش فروش شده به متقاضیان تحویل شد اما با وجود این، قیمت‌ها در بازار روند معکوس به‌خود گرفته و افزایش یافت.

به گزارش همشهری، روز گذشته قرار بود آغازی بر پایان تردیدهای ۴ماهه در عرضه یا عدم‌عرضه سکه توسط بانک مرکزی باشد، اما با وجود۴ ماه فرصت برای سیستم بانکی به‌منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم در این خصوص، در ساعات ابتدایی عرضه، مسئولان عرضه عدم‌ارسال بخشنامه را دلیلی برای ارائه نکردن سکه‌ها عنوان کردند. البته بخت با سیستم بانکی یار بود که در روز نخست ثبت نام یعنی ۲۹ آذرماه سال گذشته عده کمتری برای این منظور به بانک‌ها مراجعه کرده بودند.

افزایش قیمت‌ها با وجود عرضه سکه

عباس کمره‌ای عضو هیأت‌مدیره بانک ملی در گفت‌وگو با مهر میزان تقریبی سکه‌های عرضه شده در روز گذشته را کمتر از ۱۰۰ هزار قطعه عنوان کرد، اما رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر معتقد است که این تعداد سکه هنوز وارد بازار نشده است. محمد کشتی آرای همچنین با اشاره به افزایش تقاضا در روزهای گذشته به خاطر پیش‌بینی کاهش قیمت‌ها، گفت: همین ۲ عامل سبب شد تا قیمت‌ها روز گذشته در بازار روند افزایشی به‌خود بگیرد. بر این اساس سکه تمام بهار ۶۹۵ هزار تومان، نیم بهار ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت هر گرم طلای۱۸ عیار هم روز گذشته در بازار تهران ۷۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مالیات ۲۷ هزار تومانی

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه نرخ مالیات سکه‌های پیش‌فروش بانک مرکزی ۵ درصد است، گفت: مالیات سکه‌ها براساس قیمت زمان ثبت نام محاسبه می‌شود. محمدقاسم پناهی در گفت‌وگو با مهر افزود: مشتریان باید نرخ مالیات بر ارزش افزوده سکه‌هایی را که تحویل می‌گیرند در همان زمان پرداخت کنند. بر این اساس متقاضیان زمان دریافت سکه باید مالیاتی معادل ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان به‌ازای هر سکه بپردازند.

گزینه‌های پیشنهادی بانک مرکزی

بانک مرکزی روز گذشته «روش‌های جایگزین» عرضه سکه را به بانک ملی ابلاغ کرد. بر این اساس بانک ملی می‌تواند علاوه بر تحویل عین مسکوک طلا، استفاده از یک یا ترکیبی از ۳ روش جایگزین را نیز به متقاضیان پیشنهاد کند. گزینه اول پیش روی افراد دریافت وجه نقد، معادل ارزش مسکوک پیش‌خرید شده است؛ به نرخی که روزانه از سوی بانک مرکزی به آن بانک اعلام می‌شود. در روش دوم فرد می‌تواند اقدام به دریافت حواله مسکوک طلای بانک مرکزی به جای مسکوک طلای پیش‌خرید شده کند و براساس گزینه سوم اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) بانک ملی ایران به ازای مبلغ مشخصی از وجوه واریز شده بابت پیش‌خرید مسکوک طلا، به درخواست متقاضیان عرضه می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×